Kolla era släp!

Tajger

Trådstartare
Skulle tvätta släpet inför besiktning nästa vecka, tog ut gummimattan och började sopa. Såg att det buktade vid ena långsidans kant och tryckte lite lätt. Sen körde min man kvastskaftet rätt genom golvet:eek: Visserligen i kanten, och gummimattan låg ju ovanpå, men ändå. Det blir till att byta golvet. TUR att inget hänt! Hade en ponny i för ett tag sedan som klättrade på väggarna, kunde ju hänt nåt riktigt allavarligt! Så lyft på mattan och kolla era golv oftare!

Sv: Kolla era släp!

ja, det är man pappa jättenoga med,,tack gode dug. jag vet en vars häst åkte igenom golvet och fick avlinas på plats med, bena brutna..

Inte direkt någon rolig historia!!

Uscha...man ska vara noga med sånt!!!

Det är därför man köper ett släp med aluminiumgolv och helgjuten matta istället... Då slipper man få ner kiss, skit och svett under mattan...

Om jag spolar av eller om det på annat sätt kan komma fukt under mattan så lyfter jag alltid upp den så det får vädras;)

Vi har haft ute mattan och kollat inför varje besiktning, och lyft och luftat, men det har tydligen gått igenom i vinter. -98 års modell, inte så gammal kan mam tycka. Aluminiumgolv - ingen dum idè! Men det är inte läge för nytt släp just nu.

När jag köpte mitt släp för ett år sedan var mattan fast nitad och när jag tog bort den var golvet inte helt fräscht:crazy: Lade in nytt golv och nu har jag vanan att alltid ta ut mattan när jag har använt släpet. Lägger i mattan igen när jag ska använda släpet. Även om det innebär lite blod, svett och tårar att ta ut mattan efter varje använding så tycker jag det är värt det.

Bara för att komma med tråkig info...
Aluminiumgolv luckras också upp med tiden och blir poröst.
Det finns tyvärr inga evighetsgolv även om man har jättebra gummimatta osv.
Vet att en del säljare vill påstå det men det stämmer inte.
Man måste helt enkelt byta ut golven med jämna mellanrum.
Om man funderar på att köpa ett släp kan det vara bra att kolla hur man renoverar den, för vissa är enklare = billigare än andra.

Visserligen. Om man skulle köpa en transport med evighetsgaranti på golvet så skulle det nog kosta skjortan! Men alugolv håller sig fräscht bra mkt längre än "trägolv", och spec. när mattan är helgjuten...

Men du har helt rätt, det håller inte för evigt!

Tajger skrev:
Så lyft på mattan och kolla era golv oftare!

Oftare än vad? Oftare än du gör det? Själv kollar jag golvet när jag rengör släpet, d v s varje gång det har varit ute. Oftare än så finner jag faktiskt ingen anledning att kolla det...

Dom vagnar jag haft med lös matta i har jag alltid lyft på mattan efter att jag användt den...brukade lägga träklossar i mellan baktill när de inte användes så att de kunde luftas och torka upp om de blivit fuktigt.

Hur är det med golv i andra material, så som glasfiber t ex? Bättre eller sämre än aluminium?

Finns det andra material förutom aluminium, glasfiber, plyfa?

Ja, definitivt oftare än vad jag gjort det! Försöker bara i allmänhet ge ett gott råd så inga olyckor händer. Ursäkta mig!

Jo tack, det var det första jag kollade när vi köpte vårt som tur var. Bytar golv i sommar när pappa har semester.
Jag lyfter för övrigt och kollar typ en gång i veckan, sopar väck skit som hamnat mellan matta och golv.

Liknande trådar

Utrustning När ska man egentligen ge upp och bara köpa ett nytt släp istället? Hur mycket tid och pengar är egentligen rimligt att lägga ut på ett... 2 3
Svar
53
· Visningar
5 153
Senast: Buck
·
Äldre Har bott i min lägenhet i tre år snart, och det är generellt ett lugnt område jag bor i. Aldrig haft problem med att grannarna i mitt...
Svar
8
· Visningar
5 461
V
Utrustning Hej! Ska byta golv i mitt släpp och funderar hur jag ska göra med mattan. Det är ett Boj släp som vi bytte golv på hos Boj för ca 8...
Svar
3
· Visningar
1 882
Senast: vixan
·
Utrustning Köpte mitt släp för 2år sedan, å de hade precis bytt golvet, ingen häst hade åkt i släpet! Men nu börjar det bli mjukt på vänster sida...
Svar
16
· Visningar
1 282
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka