Kolla här !!

Ja, en lite annorlunda svartsköldpadda. Där ser man verkligen spökmönstringen på det röda, trots att hon är helt omönstrad egentligen.
 
Ohhh, vad häftigt...det betyder att vår fröken Freja oxå är spökmönstrad.. :cool:

Hon ser dock inte likadan ut som kisen på bilden....hennes färger är inte lika uppdelade.....Längst ner på vår väldigt provisoriska hemsida finns en bild; http://hem.bredband.net/salron/foppa.htm

Mvh C + Gänget
 
Oj... hmm... Spökmönstring är när en katt som genetiskt sett inte är mönstrad, ändå ser mönstrad ut. Skulle honan på bilden varit mönstrad, hade det svarta varit blek och randigt. Så här hade hon sett ut om hon varit mönstrad genetiskt: GIC S*Rosebud´s Jackie Joyner, BRI f 24 fast med vitt också förstås. Augotigenen som gör katterna mönstrade, bleker alltså det svarta till brunt.
 
Ok, tack....så om hon skulle till utställning hur hade jag då fått betäckna henne, om du skulle gissa på vår lite "kassa" bild.....till saken hör att hon är vit på hake och ner över magen....samt på tassarna...

Hade varit kul att höra vilken hennes "färg" blir.....nå´n utställning för fröken Freja blir det nog inte..tycker inte om att bli kvarhållen....

Ha det bra!

Mvh C + Gänget

Ps; Vad betyder augoti egentligen?
 
Augoti är ett namn taget från en gnagare som har liknande färg som kattens "viltfärg". Så augoti betyder på kattspråk att den är mönstrad.
Jag kan inte avgöra om Freja är tabby eller tigré, vet du det? Om du tittar på hennes sidor, ser hon ut såhär, eller är hon mer tigerrandig? Antagligen är hon en tabby, den första bilden, och då blir hennes EMS HUS f 22 09
HUS står för huskatt (såklart :)), f står för svartsköldpadd, 22 för tabby och 09 för liten mängd vitfläckighet. Är hon mer tigerrandig är hon HUS f 23 09, där 23 står för tigré och resten är samma som förra.
 
Tackar, tackar :bow: :bow: :bow:

Mvh C + Gänget

Ps; Freja är mer tabby än tigrerad.......
Ps 2; Vet du om det finns nå´n sida på nätet där alla utställningsdatum och ort står?

Ha det bra!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hejsan alla! Min katt var ute igår i ca 4 år och när jag släppte ut henne så hade hon halsband på sig men när hon kom tillbak så var...
Svar
5
· Visningar
123
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
10 936
Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
33
· Visningar
1 726
Senast: tuaphua
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
929
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp