Bröllopstråden :)

strawberrysylt

Trådstartare
När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?!
Vore kul med en tråd tycker jag! För både bilder och tips på sånt man inte får glömma, hjälp med funderingar osv.
Ni som redan är gifta lägg gärna in bilder och tips :love:.

Jag friade i januari och vi gifter oss i slutet av augusti ❤.
 
Vi hade inget bröllop. Tyckte inte det var värt att lägga pengar på det, vi la pengar på en resa efteråt istället.
Knatade bara in på stadshuset och skrev på pappren med två inlånade vittnen som jobbade i huset.

Men jag hade sytt min klänning innan förstås. Den blev jag galet nöjd med!
IMG_20210911_094346-0.jpg
 
Jag är mitt i de sista förberedelserna. Om drygt två veckor är det dags för bröllop! :nailbiting:
Vissa saker är mysiga och roliga att pyssla med, men en del ger mest ångest och stress.
Som nu t ex. Jag ska försöka författa ett litet välkomstbrev. De flesta av våra gäster är långväga och ska sova över = behövs lite info kring tider, regler för boendet etc.

Jag har skissat på en bingobringa till mingelbingo, men behöver ta tag i att skriva ut samt ordna pennor. Gästerna ska få något att roa sig med (de som vill) medan jag och blivande maken ska smita iväg med fotografen efter vigseln.

På söndag ska vi träffa sagda fotograf för att lära känna varandra lite och ha en provfotografering i omgivningarna kring festlokalen så vi vet vilka platser vi helst vill vara på. 😊
 
Vi hade inget bröllop. Tyckte inte det var värt att lägga pengar på det, vi la pengar på en resa efteråt istället.
Knatade bara in på stadshuset och skrev på pappren med två inlånade vittnen som jobbade i huset.

Men jag hade sytt min klänning innan förstås. Den blev jag galet nöjd med!
Visa bifogad fil 142611
Ja, så kan man ju också göra om man vill om man känner att det är det som passar en själva bäst ❤😊. Fin klänning 😊.


Jag är mitt i de sista förberedelserna. Om drygt två veckor är det dags för bröllop! :nailbiting:
Vissa saker är mysiga och roliga att pyssla med, men en del ger mest ångest och stress.
Som nu t ex. Jag ska försöka författa ett litet välkomstbrev. De flesta av våra gäster är långväga och ska sova över = behövs lite info kring tider, regler för boendet etc.

Jag har skissat på en bingobringa till mingelbingo, men behöver ta tag i att skriva ut samt ordna pennor. Gästerna ska få något att roa sig med (de som vill) medan jag och blivande maken ska smita iväg med fotografen efter vigseln.

På söndag ska vi träffa sagda fotograf för att lära känna varandra lite och ha en provfotografering i omgivningarna kring festlokalen så vi vet vilka platser vi helst vill vara på. 😊

Oj, om bara två veckor! Jag har sett något/några av dina inlägg där du skrivit om smink, men inte uppfattat att det var så snart. Lycka till! (och hur blir det med med sminkningen?)
Så mysigt :). Vi ska också träffa vår fotograf nu, i övermorgon, dock inte på vår vigselplats utan det blir senare förhoppningsvis i maj :).
Tack!

Grattis!

Jag hade en liten dagbokstråd som jag skrev några inlägg i kring vårt bröllop 2022 😊
Tack!
Åh, så kul att läsa och så fin ladan blev! 😊
 
Någon som har tips och råd angående fotograferingen? :)
Vi träffade vår fotograf i helgen och tog provbilder som vi nu kan utgå ifrån och kan såklart fråga henne allt vi undrar också och öva om det är några särskilda bilder/poser vi vill ha.
Men ville ändå fråga här också om någon har tips eller så :)
 
Jag håller på att planera bröllop för nästa år. Just nu känner jag mig mest stressad att ens landa i vad vi vill ha för bröllop (stort/litet, mingel/middag osv) och eventuellt boka lokal. Häromkring försvinner lokalerna på löpande band. Har en kollega som också ska gifta sig nästa år och den lokal hon valt är redan i princip redan fullbokad för nästa år…
 
Jag håller på att planera bröllop för nästa år. Just nu känner jag mig mest stressad att ens landa i vad vi vill ha för bröllop (stort/litet, mingel/middag osv) och eventuellt boka lokal. Häromkring försvinner lokalerna på löpande band. Har en kollega som också ska gifta sig nästa år och den lokal hon valt är redan i princip redan fullbokad för nästa år…

Oj!
Ja, där har vi tur som inte behöver boka lokal eftersom vi ska vara vid stugan och hemma (fast vi har byns bystuga som backup).
Hoppas ni får tag i en fin lokal :heart.
 
Någon som har tips och råd angående fotograferingen? :)
Vi träffade vår fotograf i helgen och tog provbilder som vi nu kan utgå ifrån och kan såklart fråga henne allt vi undrar också och öva om det är några särskilda bilder/poser vi vill ha.
Men ville ändå fråga här också om någon har tips eller så :)
Lite sent svar pga kaos i livet, men fotografen vi anlitat, har som filosofi att han inte enbart tar porträttbilder. Han gillar att smyga runt och fånga ögonblicken som inte är tillgjorda/posering etc. Både under förberedelser, vigsel och fest.
Jag har sett en hel del såna bilder från hans portfolio och de blir riktigt bra! :love:
 
Lite sent svar pga kaos i livet, men fotografen vi anlitat, har som filosofi att han inte enbart tar porträttbilder. Han gillar att smyga runt och fånga ögonblicken som inte är tillgjorda/posering etc. Både under förberedelser, vigsel och fest.
Jag har sett en hel del såna bilder från hans portfolio och de blir riktigt bra! :love:

Åh, ja såna bilder vill vi också ha utöver porträttbilder:)
Såna kan bli underbart fina tycker jag! Om du vill får du gärna skicka hans namn, vore kul att se hans bilder!

Det blir novemberbröllop för oss istället för det vi planerat till nästa helg. Vi fick skjuta på det då svärmor blev så dålig och somnade in härom dagen. :cry:

Åh nej så hemskt! Jag beklagar förlusten 💔🥀
 
Går med i den här tråden nu 😍...

Inget är bestämt än, annat än att vi vill ha det väldigt litet och personligt. Just nu funderar vi typ på att rymma haha, elopement. Definitivt inget stort kyrkobröllop, det går fetbort. Men lite mer än bara vardagskläder i kommunhuset...

Känns otroligt att få börja planera och inte bara drömma 😍💕.
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 962
Senast: zassoo
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
615
Senast: valy
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 985
Senast: Nox
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 161
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Konstiga saker på Wish

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp