Kolla klippet: 6-årig hopphäst såld för 43 miljoner kronor

Den 6-åriga Chyazint blev en riktig rekordhäst när hon såldes på den 43:e upplagan av P.S.I. Auction på lördagen. Stoet, som har Casall som farfar, klubbades för över 43 miljoner svenska kronor. I den här artikeln kan du kolla in ett filmklipp när guldklimpen tävlar.
 
Förhoppningsvis hamnar hon hos en ryttare som har vett nog att förvalta henne på ett långsiktigt hållbart sätt och inte tävlar sönder henne fullständigt. Alt hamnar hos en ryttare vars föräldrar har alldeles för mycket pengar och försöker köpa framgång till sin unge trots att ungen verken har talang eller kunskap.
 
Ledtråd til rekordpriser..

Det framgår inte vem som köpte rekordstoet, inte heller till vilket land hon såldes.

Så länge man i motsats till t.ex de travhästauktioner jag varit på inte redovisar köpare och återrop till allmänheten - vilket är standard på ridhästar - bör man ta alla (rekord)priser med en nypa salt!
 
Otroligt att man kan ha någon som helst ROI på en häst för 43 miljoner.
Kostar att ligga på topp, eller att ens komma i närheten av något som kallas toppen 😅
Bara att synas på stora tävlingar leder till framgång med bättre sponsorer, kontaktnät osv så behöver inte handla om pengar

Men ja, 43 miljoner för en häst är väldigt mycket pengar 🤪 hästen kan skada sig imorgon och bara vara värd en 100 del av summan som avelssto
 
Ledtråd til rekordpriser..

Det framgår inte vem som köpte rekordstoet, inte heller till vilket land hon såldes.

Så länge man i motsats till t.ex de travhästauktioner jag varit på inte redovisar köpare och återrop till allmänheten - vilket är standard på ridhästar - bör man ta alla (rekord)priser med en nypa salt!

Ja, som bubblan under 80-talet med uppblåsta priser på araber i USA... det var av skatteskäl det gjordes och när hålet i skattelagen täpptes till sjönk priserna drastiskt (det var dessutom ofta inte summorna som klubbades som utbyttes när ägarbytet skedde).

De enda "äkta" superpriserna under 80-talet var från auktionerna i Polen (bla *Bandos för nästan en miljon dollar och *El Paso för en miljon dollar).

Men visst, det var en spännande tid med världsartister som underhöll vid auktionerna :D
 
Förstår inte riktigt allt, Google translate misslyckas nog lite och min holländska sträcker sig till "het ollifant leest het krant". :rofl:
Epic och otroligt användbart :laugh: :laugh: :laugh:

Well det är presumtiva köpare till hästen som säger samma som jag och samma som alla vet men ingen vill erkänna. Vissa hästar är redan sålda och inte till salu på auktionerna utan där för att säkra högra priser via återrop.

"Vilken kostnadsmedveten entreprenör höjer €100.000 i stöten efter man passerat det fortfarande trovärdiga €700-800.000?"

Westfalens pressrelease föll dessutom platt till marken eftersom de inte delgav sin lista med köpare och återrop ihop med den när de hävdade transparans.
 
Epic och otroligt användbart :laugh: :laugh: :laugh:

Well det är presumtiva köpare till hästen som säger samma som jag och samma som alla vet men ingen vill erkänna. Vissa hästar är redan sålda och inte till salu på auktionerna utan där för att säkra högra priser via återrop.

"Vilken kostnadsmedveten entreprenör höjer €100.000 i stöten efter man passerat det fortfarande trovärdiga €700-800.000?"

Westfalens pressrelease föll dessutom platt till marken eftersom de inte delgav sin lista med köpare och återrop ihop med den när de hävdade transparans.
Menar du alltså att hästen redan är såld men att de har någon som fejkbudar på auktionen och att det sedan tas tillbaka?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp