Kolla klippet: Se Martin Fuchs klockrena piruett

Att schweizaren Martin Fuchs kan få det att se lekande lätt ut över maxade Grand Prix-hinder är inte direkt någon kioskvältare. Men i helgen fick den regerande Europamästaren publiken i Wellington i Florida att tappa hakan i en helt annan disciplin. Missa inte klippet när Fuchs briljerar med allt från klockrena bytesserier, välcentrerade piruetter och passage med enhandsfattning.
 
Om domarna håller med dig, så är jag säker på att det syns i deras resultat... ;)

Jag vet inte riktigt vad du menar. Menar du att alla har full pott på den bedömningen bara för att de är uppe i eliten Och att om så inte är fallet så kan jag eventuellt ha rätt?
De på elitnivå har inte endast tior genom ett program bara för att de är uppe just på elitnivå.
 
Jag vet inte riktigt vad du menar. Menar du att alla har full pott på den bedömningen bara för att de är uppe i eliten Och att om så inte är fallet så kan jag eventuellt ha rätt?
De på elitnivå har inte endast tior genom ett program bara för att de är uppe just på elitnivå.
Nej, det jag menar är att om man rider ett program i felaktig form så får man sämre poäng - oavsett om man är elit eller inte. Tycker dock sällan att just formen är ett stort bekymmer hos eliten.
 
I många fall tycker jag det i värsta fall premieras och ibland bortses från helt.

Så, jag håller inte med dig helt. Det är ju ändå en bedömningssport.
Då har vi nog olika syn på vad en bra form är, helt enkelt. :up: Jag känner också att det blir lite magstarkt att tycka sig veta bättre än domare på den nivån.
 
Senast ändrad:
Ingrid Klimke rider gudomligt, men för att vara lite rättvis har hon tävlat på elitnivå i dressyr i många år och, nu vet jag inte vilken häst hon rider men ser ut som en mer dressyrutbildad häst. Fuchs häst är väl en hopphäst?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Schweiz fortsätter att briljera under Falsterbo Horse Show. På söndagen vann Martin Fuchs Grand Prix-hoppningen tillsammans med Conner...
Svar
0
· Visningar
181
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp