Bukefalos 28 år!

Kollega som tar ut sin bitterhet på mig

Men om du vet att kollegan tycker det är jobbigt med din graviditet, varför i all världen väljer du henne av alla människor att söka stöd hos för att du är ledsen över att bli kallad tjock för att du är gravid? Det är, tycker jag, rätt klumpigt. Välj någon annan till gravidprat, nån som själv har fått barn och säkert är mycket mer intresserad och lämpad för såna ämnen.

Lite kan man väl tänka efter vem man väljer med att prata med om vad, och försöka välja människor som man tror kan vara intresserade av det man har att säga?
Jag håller med dig helt! Det är en sak att prata på som vanligt, en helt annan att öka upp just denna kollega för gravidprat. Det är ju rent elakt.
 
Usch vad tråkigt av din kollega! Självklart ska du prata om graviditeten och bebisen med andra som frågar och är intresserade.
 
Självklart ska du kunna prata om det som är viktigt för dig på jobbet, och din kollega verkar inte kunna bete sig vuxet alls. Det får vara hennes problem. Försök ignorera det så gott det går, var trevlig och rak, säg ifrån på ett neutralt sätt om du vill, alternativt "jaha, ja, så kan man ju också tycka" och byt ämne sen.

Det är klart att du ska få glädjas utan att få lida för att en kollega är bitter. Sen å andra sidan kan jag som inte har barn, eller är det minsta intresserad, tycka att mycket av det med barn och barnaskaffande är privat och kanske inte behöver pratas om så mycket på jobbet över huvud taget, men det är ju en smaksak. Och innebär heller inte att man inte ska nämna det alls. Men ja, som någon skrev ovan, att prata med de som är intresserade och frågar är ju klart du ska kunna göra. Utan att en bitter människa ska lägga sig i :) Hur som helst, strunta i din kollega. Gläds och gör din grej så får hon äga sina egna problem.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 890
Senast: Pilot
·
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
608
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 064
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 663
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp