Bukefalos 28 år!

Kolliderade med skenande ridhäst

Sv: Kolliderade med skenande ridhäst

Ja det var verkligen tragiskt.
 
Sv: Kolliderade med skenande ridhäst

Så himla tragiskt :cry:
Så fort olyckan kan vara framme..:crazy: man glömmer det så lätt :crazy:
 
Sv: Kolliderade med skenande ridhäst

Min kompis rider i ett stall aldeles där i närheten och hon viste vilka det var usch åkte där förbi alldeles innan det hände :crazy:
 
Sv: Kolliderade med skenande ridhäst

Hemsk :O fan undrar oxå vad som skrämde hästen S:
 
Sv: Kolliderade med skenande ridhäst

Jo jag läste om det där. En mycket tragisk historia. :(
något som jag förvånades över var att hästen fortfarande kunde stå upp efter olyckan, bilen var ju helkvaddad. Jag menar hästen kan ju inte ha fått några allvarliga benbrott för då skulle den väl aldrig kunna stå sådär.
 
Sv: Kolliderade med skenande ridhäst

Jo jag läste om det där. En mycket tragisk historia. :(
något som jag förvånades över var att hästen fortfarande kunde stå upp efter olyckan, bilen var ju helkvaddad. Jag menar hästen kan ju inte ha fått några allvarliga benbrott för då skulle den väl aldrig kunna stå sådär.

Jag var med om en likande olycka för ett år sedan, jag och min häst blev påkörda i 70 kmh bakifrån. Kan säga att man bli förvånd hur pass "bra" ändå dessa känsliga djur tar det. Denna tragiska olycka fick visserligen en dödlig utgång. Men min häst klarade sig, mirakulöst nog.
 
Sv: Kolliderade med skenande ridhäst

usch vad hemskt..men jag undrar med hur kan hästen stå upp om den hade så alvarliga skador låter lite konstigt tycker jag
 
Sv: Kolliderade med skenande ridhäst

usch vad hemskt..men jag undrar med hur kan hästen stå upp om den hade så alvarliga skador låter lite konstigt tycker jag

Jag har haft en häst som benet gick av helt på. Det var som bara skinn mellan där det gått av. skitäckligt. Den hästen vägrade lägga sig ner. Dom gör nog inte gärna det då dom vet att dom inte tar sig upp igen. Hästar är ett flyktdjur !

Han fick avlivningsspruta men man såg att han verkligen kämpade in i det sista innan han ramlade.

Så jag tror nog att hästen var så illa skadad som det sades...
 
Sv: Kolliderade med skenande ridhäst

Fick den en dödlig utgång..? usch va hemskt :crazy:Människa eller djur?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag måste få prata av mig lite, detta kommer nog bli långt. När jag var nio år köpte vi min första häst. Min dröm gick i...
Svar
8
· Visningar
1 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp