kollodialt silver?

cristobal

Trådstartare
Var får man tag i det?
Vilka former finns det i?
Utvärtes/invärtes?
Har sett i flera trådar att folk använder det mot olika åkommor.
Nyfiken.

Sv: kollodialt silver?

Man ska absolut inte använda sig av silver annat än i yttersta nödfall när inget annat hjälper! Silver är det enda vi har kvar som verkligen biter på svåra bakteriestammar och risken finns att även det blir verkningslöst pga onödig användning såsom många bakterier numera är resistenta mot olika former av antibiotika. Silver är oerhört aggresivt mot microorganismer och ska inte slabbas med hur som helst.

Liknande trådar

Hästvård Fattar inte vilket underforum jag ska lägga tråden på men snubblade över dokumentären "Fjällryttaren" på svt och har visserligen bara... 17 18 19
Svar
360
· Visningar
21 414
Senast: MiaMia
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 610
Senast: Stergo
·
R
Kläder & Bli fin Dottern pratade om att hon vill/behöver köpa nytt smink, eftersom en del produkter börjar bli för gamla. Det fick mig att tänka efter... 2
Svar
24
· Visningar
1 582
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundträning Mina hundar har aldrig varit intresserade av leksak som belöning när man tränar och tävlar, dom tittar bara på mig och väntar på den... 2
Svar
20
· Visningar
714
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka