Kombinationsbett.

Sv: Kombinationsbett.

Hur ser det ut? Har du någon bild eller så?
så här såg mitt ut
2ed1_1.JPG

fasst med den här mundelen tror jag det va, är något år sedan och fick inte tillbaka det av en som lånade det :mad:
9406_1.JPG

Vad jag fattar får man tävla FT på det:) hoppas jag iaf.
Har ett sånt från hööks fast numera med ett jättestort fluffigt nosludd på, haha.
Har inte haft det så länge har väl ridit ca.3 riktiga hopp pass på det samt ridit ut på det en del. Men det har iaf varit extrem skillnad på henne i hoppningen sen jag började använda det, vi behöver inte längre hoppa kombinationer på ett galoppsprång mindre än vad jag har tänkt tex:rofl:

Lycka Till

O hjälp. Jag skulle behöva flera års träning om jag ska klara av att hoppa med två tyglar... :D

Jag rider ofta på Globus kombibett. Har ridit debutant på det utan problem :)
Tycker det är supernice, hästen min gillar det! Finns både tredelat, som jag har och vanligt tvådelat. Det är gummiklädd kedja över nosen som jag har luddat in med fårskinn.
579460.jpg

Hoppade ngt enstaka FT hinder med bettet idag btw,
Kan meddela att det fungerade bra och vi inte försvann iväg efter hindret.:)

Var fick du tag på det där?
Det ser visserligen lite väl skarpt ut för min häst, men jag ska ändå kolla runt lite.

Bör man ha nosludd på de där?

Falkoping41.jpg

Detta använde jag på min förr-förra häst. Hon var en sån där häst som i markarbete/dressyr funkade fin-fint men som i hoppningen kunde få "spelet" eftersom det ju var SÅÅÅ roligt :p

Det är fö till salu nu :angel:

Köpte det på Eko:- i Länna för ett bra tag sen, men det är ju från Globus så det borde finnas lite här o var. Jag har nosludd på, tar av det om hästen har en djävulsdag ;)

Kom på en sak som kan vara bra att veta.
Hur ska det sitta?
Över nosen, hur hårt osv...

Har inte bestämt mig om jag ska köpa ett än, för det gick så bra med det vanliga tränsbettet sist jag hoppade :D
Men jag TROR det blir ett kombibett för hon kommer säkert dra iväg på terrängbanan :p

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har... 2
Svar
27
· Visningar
3 334
Senast: Elise4321
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
267
Senast: Fiorano
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka