Kombinera?

T

Tican

Hej! Hur jag än räknar får jag inte ihop det. Min D-ponny Antica har lätt för att bli för het och har lätt för att tappa hull... :crazy: Jag har gett henne bara Groov hela sommaren, men nu till hösten ska vi tävla lite mer :) och då tänkte jag kombinera Hippo Müsli med Groov. :confused: Men hur jag än räknar blir det för mycket protein och för lite energi! :( I somras gick hon ju bra på bara Groov, (då gick hon ute dygnet runt och fick inget hö)och det är det ju mycket protein och lite energi i. Så hur många delar Müsli och hur många delar Groov ska hon få? Som i somras eller som uträkningen säger? (Jag bad en foderrådgivare på Krafft hjälpa mig med hur mycket hon skulle ha, och hon sa då det efter hur hon är...) Svara! :p
 
Tja, jag kan väl skriva det som någon annan med största sannolikhet kommer att skriva förr eller senare.

"Har du gjort en höanalys?" ;)

Nu ska jag ta helg men om du tittar på lite andra trådar som kommer du snabbt att se vilken information som folk här behöver för att kunna hjälpa dig.

Lycka till!
 
Du måste ha en höanalys för att veta att krafftfodret blir rätt! Har du inte det, gör en! :)

Hippo Müsli, vad har det för värden?

Om du vill ha mer energi kan du ju använda havre/betfor eller krafft sport t.ex.. Olja är ren energi även, ca 3-4 MJ per dl.
 
Hippo muslifodret har dessa värden:
NÄRINGSINNEHÅLL, PER KG FODER
Smältbart råprotein g 80
Kalcium % 0,7
Fosfor % 0,5
Magnesium % 0,35
Energi enl SJV MJ 11,0


Från hippos sida....förässten...hur gör man prickar över U som :confused:
 
Prickar över u får du genom att trycka på knappen bredvid Enter (den övre), den har tre tecken på sig. Så den knappen och sen u så blir det ü.

Vad har du för hövärden, och vad hamnar du på för energi och protein när du räknar?
 

Liknande trådar

Hästvård Hej alla kloka hästmänniskor! Med sommaren kommer alla funderingar kring hur vi med lättfödda hästar och ponnysar ska göra. Jag har...
Svar
2
· Visningar
702
Senast: Kristall10
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 426
Senast: Fazeem
·
Kropp & Själ Jag har gått runt med en klumpkänsla i halsen i snart åtta månader. Har försökt lusläsa i forum men hittar få fall där någon haft det så...
Svar
14
· Visningar
1 933
Senast: lillaP
·
Foder & Strö Hej Buke! Jag har lite funderingar kring min fjordhästs foderstat och tänkte att jag kanske kunde få lite input. I dagsläget får hon...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 914
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp