Komma förbi lösen i win 7????

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Rebb
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 4 209
R

Rebb

Min pojkvänns son har kommit åt MKT viktig och känslig information av min pojkvänn som han hotar sin pappa att sprida ut till alla och min pojkvän har bett mig kolla om jag kan komma förbi lösenordet eller ngt.. men hur?

vad händer om man återställer lösenordet? kommer man åt allt eller vad gör win med filerna? o kan jag återställa lösenordet utan att kunna det tidigare?

hur fungerar det om jag skulle plocka ur hårddisken o sätta in den i annan dator? kommer jag åt allt då? gärna även hotmail pga av att han till 99% säkerhet har skickat vidare informationen o min pv vill veta till vilka...

snaälla hjälp mig!

Sv: Komma förbi lösen i win 7????

Hejsan!

Ja, det där låter ju inte kul det där inte! Man har möjlighet att återställa lösenord för användaren, om man går in i Windows som Administratör. Ett bra ställe att gå till, om man vill ha instruktioner, är: www.metacafe.com.

På Metacafe visar de med filmklipp hur man kan gå tillväga! :D Vet ni vad lösenordet är för Admin på Windows7? Vet att till XP brukade man oftast använda : winadmin, t ex!

Hotmail kan ni ju komma åt från vilken dator som helst som har tillgång till internet.

Lycka till och hoppas att allt går bra för er!

MvH

Prova ophcrack.

Sök på "ophcrack LiveCD XP and Vista" på exempelvis piratebay, bränn ut och boota från cdn.

bootar du från en annan hårddisk än den aktuelle kan du gå in i den och läsa allt.

fast är personen i fråga inte korkad så har denne troligen detta 'känsliga material' lagrat på annat håll likväl.

börjar ni försöka komma åt hans hotmail konton osv så är det snarare ni som kan åka dit på det... för är han beredd att jävlas med sin farsa med vad det nu är som är så hemligt borde han inte vara rädd att anmäla honom/dig heller.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka