Bukefalos 28 år!

Komma igång

H

hallon

Jag blir himla inspirerad av att läsa vissa inlägg här.
Jag rider för tillfället western, men bara sedan ett halvår, då jag kände att jag ville bort från dressyrens ryckande och slitande och sparkande. Jag har 10 års "ridvana" och det känns inte som att jag har lät mig någonting (fick inte lära mig en korrekt galopp-fattning förrän jag började på western :eek: )
Det känns tyvärr som att jag har "fastnat" i wesern, det kommer inget nytt, det gäller bara att kunna det och det och det, sen är det klart. :smirk:
Sen har jag väl inte haft sån tur med instruktörer heller....
Hur kommer man igång med barock? Vart hittar man en instruktör?, finns det bra böcker som beskriver tankesättet och hur man ska rida osv.?
Tacksam för all hjälp och hoppas på en riktig aha-upplevelse ;)
 
Sv: Komma igång

jag är ingen expert men..
boklista finns längst upp i forumet.
Vart bor du? I sthlm tror jag det finns ganska gott om tränare. Hör med folk i stallet och stall i närheten.
Lycka till!
 
Sv: Komma igång

Bor i Kristinehamn.
Eftersom att ingen vet var det ligger, kan jag avslöja att det ligger i Värmliand:)
Finns nog ingen tränare på måååånga mil...
 
Sv: Komma igång

Det finns en hel del värmlänningar som tränar för instruktör. Hav tålamod, så skickar säkert nån av dem ett PM till dig!
 
Sv: Komma igång

Jag har ingen koll på tränare där, men i värsta fall kan du kanske kolla upp om du får ihop fler intresserade och anordna en kurs. Då kan man ju välja lite mer fritt vem man vill rida för.
 
Sv: Komma igång

hallon!

"det kommer inget nytt, det gäller bara att kunna det och det och det, sen är det klart"

Det är presic så det INTE är inom akademisk ridkonst och det är det som är så underbart.

Lite av ovanstående mentalitet som du nämner inom western finns även inom traditionell ridsport men jag har faktiskt aldrig stött på det inom AR :bump:
 

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 251
Senast: AbCdE
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 582
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
699
Senast: Mandarinen
·
Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 666
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp