Bukefalos 28 år!

Komma ner i viloläge, tips?

tgd

Trådstartare
Inser att jag har svårt för att komma ner i återhämtande viloläge i vaket tillstånd. Har egentligen både tid och möjligheter att vila/koppla av/ta det lugnt men får ändå som dåligt samvete över att inte vara produktiv och pulsen går snarare upp än ner under vilan. Hur gör ni andra för att få till den nödvändiga återhämtningen?
 
Jag fick rådet att handarbeta, det är lite meditativt. Jag påbörjade ett korsstygnsbroderi och tanken var god. Hur det gått kan dock förklaras med att det fortfarande är ofärdigt efter 8 år...:cautious:
 
Jag gör mindfulness, har laddat ner en gratis app som är förvånansvärt bra. Jag gör även gående meditation till jobbet. jag har en hög stressnivå men upplever goda effekter av meditationen.
 
  • Gilla
Reactions: tgd
Yoga hjälper mig mycket. Jag har en app som heter Daily Yoga där det finns massor av bra gratis-sessions. Behövs inga förkunskaper, man gör det man klarar av bara. :)
 
  • Gilla
Reactions: tgd
Jag lägger mig på soffan och lyssnar på en ljudbok. Det får mig att gå ner i varv.
Men det låter ju mer som att det är din inställning, om att du måste vara produktiv hela tiden, som gör att du inte tillåter dig att varva ner. Jag tror att det är där du behöver börja.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 534
Senast: MML
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 820
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 127
Senast: Sasse
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 184
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp