Bukefalos 28 år!

Komma överens med nya kattungar?

Skogstrollet

Trådstartare
Fick hem två kattungar på 10v igår som jag ska ha hand om tillfälligt åt ett katthem. Mina två hannar på 4år, båda kasterade och innekatter, är inte direkt överförtjusta över nytillskotten... Men eftersom vi gjort detta förut så vet jag att de om några dagar kommer att tolerera småttingarna.

Men jag undrar nu om någon har något bra tips på hur jag kan underlätta "integrationen"? Jag har dem separerade i varsitt rum med galler emellan, de får tillgång till gemensamma utrymmet under bevakning och hålls helt åskilda nattetid.
Mina pojkar är svartsjuka och bevakar sitt revir, småkissarna är förskräckta över mottagandet och spelar kaxiga men glömmer lika snabbt och börjar busa med varandra. :smirk:

Bära filtar emellan så de får dofta varandra? Äta tillsammans eller absolut inte? Bestraffa de vuxna med vattendusch när de morrar som värst?

Just nu kör jag med lite tough love. Tjockisarna får kramar och blir bortburna när de är riktigt sura på "de små krypen". Mig rör de ju inte.
 
Sv: Komma överens med nya kattungar?

När våran lille kisse kom hit då vi redan hade en äldre katt lät vi dem helt enkelt sköta det totalt själva. De fick bråka om de gjorde det.

Nu är de världens gosigaste och har accepterat varandra helt och hållet. Det tog allt som allt kanske 5 dagar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp