Kommentera videoklipp II

Sv: Kommentera videoklipp II

Precis som du säger så måste du räta upp dig efter hindret. Det gör du ju i kombinationen, så vi vet ju att du kan. :) Tänk på att efter varje hinder, är före nästa.

Annars tycker jag det ser bra ut. Ponnyn ser ut att ha mycket motor, och då tycker jag att det är viktigt att man inte bråkar med den hela tiden, utan man får som ryttare anpassa sig. Ni är ett trevligt par. :)
 
Sv: Kommentera videoklipp II

Tycker att det ser fint ut!
Som föregående talare säger jag också att hästen ser rätt pigg ut, och jag tycker det är bra att du ändå låter den gå i ett bra tempo och inte krånglar för mycket med den delen!
Du rider fint och mjukt vad man kan se av filmen :)
http://www.youtube.com/watch?v=dzVIP53jAIY
Är medveten om att jag har för långa tyglar, jobbar mycket med det.
Jag måste även räta upp mig lite, och mina skänklar är lite ostabila.
Första gången jag rider hästen, och också första gången jag rider stor häst.
 
Sv: Kommentera videoklipp II

Presic som du säger så är dina tyglar på tok för långa. Det gör att du inte kan erbjuda hästen ett stöd på yttersidan, och det finns inget som kan fånga upp energin. Galoppen blir därför något fyrtaktig, då bakbenen inte riktigt är under hästen.
Det är ju svårt att gå från ponny till stor häst, det tar ett tag att anpassa sig. Du har en trevlig grundsits, om än något spänd i ditt bäcken, något som förmodligen kan förklaras av att du inte är van stor häst.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 881
Senast: jemeni
·
Tjatter Goda roller: Bagaren - När hen blir uppäten så orkar inte ulvarna äta nästa natt, det vill säga ingen dör. Byfånen - Som byns fåne har...
41 42 43
Svar
853
· Visningar
22 837
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 262
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 143
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp