Bukefalos 28 år!

Kommer blöda ihjäl

BernT

Trådstartare
Tänkte skapa nytt nick först men orkade inte så ääh lite äckel har väl inget dött av :p

Iaf min mens slutar inte! Har sen jag var 15 (23 nu) haft sjukt regelbunden mens, typ kunnat räkna ner på klockan när den ska komma. Samt nästan aldrig mensvärk och den brukar max hålla på i 3-4 dagar. Började i måndags och håller fortfarande på (jag vet att det inte är länge egentligen men för mig är det ju det, borde ha slutat natten till torsdag). Det är inte mkt som kommer men det kommer liiite hela tiden = inte kul.

Har grymt ont i magen (inte som mensvärk utan rejält ont) och i ryggen av ngn anledning. Har mått illa i några veckor, i onsdags gymmade jag och efter ca 40 min kaskadspydde jag yeeey. Plus höll på att svimma (har svimmat förut så känner igen symptomen, dvs jag tappar hörseln och blir helt yr osv) men tänkte att det nog var för att jag körde sjukt tung och hård styrketräning vilket Jag väl är van vid men ibland är ju kroppen lite trött ändå.

Tänkte ringa bm imorgon om det inte slutat. Har aldrig haft såna problem innan så jag vet inte riktigt hur det går till? Alltid när jag gått till dom har det ju varit för en bokad tid typ provtagning. Nu vet jag ju inte riktigt vad det är jag vill ha hjälp med :p kan jag ringa och fråga dom och så får de säga vad de tycker att jag ska göra?

Very much ofräscht men va fan :D
 
Sv: Kommer blöda ihjäl

Har du något preventivmedel som kan rubba cykeln (hormoner alltså)?
Kan du äta tabletter som Naproxen?
 
Sv: Kommer blöda ihjäl

Att ringa din barnmorska och fråga om råd tycker jag är en strålande idé! Eller om det finns någon gynmottagning i din närhet du kan ringa och rådfråga?
 
Sv: Kommer blöda ihjäl

Finns det nån risk/chans att du är gravid? Jag tänker på att utomkvedshavandeskap kan ge dessa symptom och i så fall bör du uppsöka läkare omgående utan att vänta. Ring 1177 och rådfråga.
 
Sv: Kommer blöda ihjäl

Tycker det kan låta som utomkvedskap jag också (varit drabbad själv och hade liknande) eller ev cystor. Jag hade nog inte väntat på svar från bukemaffian hur duktiga vi än är här inne, jag hade åkt till gynakuten eller åtminstone rådfrågat. Hoppas dock det bara är ändring av rutiner eller något liknande.
 
Sv: Kommer blöda ihjäl

Blueberry : käkar neovletta egentligen men kommer typ aldrig ihåg att ta dom :p jätteslarvigt jag vet.

+ Cambrie :
Jo risken finns helt klart eftersom jag inte käkat mina piller som jag borde och har väl haft en del oskyddat sex med killen jag dejtar (han vet att jag är dålig på att minnas piller kanske jag ska tilläggas innan någon tror att jag försöker lura på honom en unge haha). Cystor har jag aldrig haft men det kanske man kan få närsomhelst i livet? Usch nu blev jag nervös. Tog iofs ett gravtest för typ 5-6 veckor sedan som var negativt men det är ju möjligt att det var för tidigt. Inga apotek öppna idag så kan ju inte köpa ett och kolla idag.
 
Sv: Kommer blöda ihjäl

Jag tycker du ska ringa sjukvårdsupplysningen eller kontakta akuten. En vän till mig dog nästan (ett under att hon faktiskt överlevde ) av sitt utomkvedshavandeskap för att hon väntade med att söka hjälp. Hon kan i dag inte heller få barn längre på grund av det eftersom hon fick operera bort allt. Alltså inget att vänta på, chansa eller skratta åt. I morgon kan det vara för sent för din del i värsta fall. Sen hoppas jag naturligtvis att det inte är så i ditt fall.
Lycka till.
 
Sv: Kommer blöda ihjäl

Hur gammal är du? Finns det möjlighet att klimakteriet har inträtt? Mitt började på liknande sätt... Det är en bra idé att kontakta barnmorskan, om inte hon kan göra något för dig, så kan hon lotsa dig vidare i "vårdkedjan" :)
 
Sv: Kommer blöda ihjäl

Inte här där jag bor tyvärr. Och "byn" är för liten för en pressbyrå ;)

EmmaW: ska ringa och se vad jag får för råd. För sjukvårdsupplysningen råder väl alltid mer eller mindre till att åka in? Och är det inget känns det ju som slöseri med skattemedel :p plus att de lär ju tycka att en vecka blödning är normalt (fast för mig är det ju inte det, är ju dubbelt så långt som vanligt..). Aja får ringa och se vad de tycker :)
 
Sv: Kommer blöda ihjäl

Inte här där jag bor tyvärr. Och "byn" är för liten för en pressbyrå ;)

EmmaW: ska ringa och se vad jag får för råd. För sjukvårdsupplysningen råder väl alltid mer eller mindre till att åka in? Och är det inget känns det ju som slöseri med skattemedel :p plus att de lär ju tycka att en vecka blödning är normalt (fast för mig är det ju inte det, är ju dubbelt så långt som vanligt..). Aja får ringa och se vad de tycker :)

Sjukvårdsupplysningen råder dig att åka in om de tycker att det behövs, annars inte.
Dessutom är det väl bättre att kolla en gång för mkt än en för lite.
Är ju inte helkul om det är något helgalet som EmmaWs vän råkade ut för.
Även min kusin råkade ut för samma sak och höll på att stryka med..
Steril bara sådär utan att man själv fått vara med och bestämma lär ju inte heller vara superkul, framförallt inte om man kommer på att man vill ha barn en dag...
 
Sv: Kommer blöda ihjäl

Jag fick lunginflammation en gång precis när jag hade mens, och det var som att mitt hostande gjorde att det ALDRIG slutade. Blödde igenom nattbindor på typ 10 min, helt sjukt, höll på i 10 dagar(så länge jag höll på och hostade så mycket) så jag tror nog att ditt gymmande kan vara orsaken.
Ge det några dagar till.

Dessutom är det inget konstigt att mensen kan ändra sig under livet, särskilt om du slarvat med pillren.

Jag skulle nog vänta till början av nästa vecka innan jag började hetsa över det där.
 
Sv: Kommer blöda ihjäl

Tog iofs ett gravtest för typ 5-6 veckor sedan som var negativt men det är ju möjligt att det var för tidigt. Inga apotek öppna idag så kan ju inte köpa ett och kolla idag.


Tänk på att gravtest visar negativa om det är efter v17! Nu är kanske inte risken så stor att det ska vara så långt gången i så fall, men bara så du vet liksom :)
 
Sv: Kommer blöda ihjäl

Noevletta kan jag tala om vände upp och ner på mitt liv. Hade mens nästan 2 månader i sträck och trots det kraftiga blödningar regelbundet 7-8 dgr, jag har hört många som reagerat så på Noevletta och dessutom tror jag det är vanligt att det kan bli sådana mellanblödningar om man slarvar och inte tar de som man ska! Sätt ett larm på mobilen och ta det så snart det ringer

Själv fick jag byta till Cerazetta i början av året och har varit utan mens sedan dess (förutom en vecka i början)
 
Sv: Kommer blöda ihjäl

Har grymt ont i magen (inte som mensvärk utan rejält ont) och i ryggen av ngn anledning. Har mått illa i några veckor, i onsdags gymmade jag och efter ca 40 min kaskadspydde jag yeeey.
Det låter som att du fått ett missfall. Precis sådär har jag haft det när jag fått missfall. Det onda i ryggen är värkar.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 845
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Jag har alltid haft regelbunden cykel med måttlig blödning. Senaste typ tre månaderna är cykeln förändrad, mer mellanblödningar och...
2
Svar
22
· Visningar
2 145
Senast: emma-vsm
·
Kropp & Själ Jag brukar inte vara så mesig och när jag inte vet vart jag ska vända mig brukar jag bara ringa och fråga nånstans där jag tror det är...
Svar
14
· Visningar
1 107
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag har tagit p-piller i ungefär två månader och en gyn sa att jag bara behöver ha mens två ggr per år om jag vill, så jag har inte haft...
Svar
0
· Visningar
1 023
Senast: Azalea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp