kommer denna sadel passa?

Kansi bansi

Trådstartare
har ett haflingersto, som är rund, bred och platt över ryggen med en omarkerad manke, hon drar ca 115 grader.
´från och med nu kommer hon vara dräktig. (om det visar possitivt på ultraljudet)
har redan räknat ut att ingen av hennes nuvarande sadlar kommer att passa under dräktighets perioden, och att den ända utvägen heter bommlöst.
under dräktigheten kommer hon endast skrittas ut i skogen och ridas lite lungt. och tömköras lite imellan åt.
kommer hö*ks bomlösa i stl 16.5 passa tro?
hon kan inte ha större, och att den skulle trycka på ryggraden tror jag knappast att den kommer göra om jag får tag i ett exemplar som inte är snesydd och har en ordentlig padd under. funderar då på skito eller torrison padden. tror ni detta kommer att fungera till lite lungn skogsrining?

här är föresten len nryggbild

Sv: kommer denna sadel passa?

Hej! Jag är ganska säker på att en bomlös sadel är en bra lösning.
Jag har en bomlös sadel till min haflinger (han är dock inte dräktig:rofl:) men hans rygg är platt och bred.
Det går att rida utan "kanalpadden", min pålle finck inte ont i ryggen av det. Men sadeln ligger bättre och stadigare med padden.

En annan fördel med en bomlös sadel är att den passar ju även om hästen blir smalare/tjockare/ändrar muskler m.m.

Jag skulle titta lite på andra märken om jag var du. Min Hööks-sadel gick upp i sömmarna runt pommeln redan efter ett par månaders sporadisk användning. Det finns, t.ex., begagnade Barefoot-sadlar i ungefär samma prisklass som en ny Hööks-sadel...

men det är ju 2 års garanti... dom borde du ha rätt att kräva ialalfall hälften av pengarna tillbaka eller något?

Det var absolut inga problem att reklamera sadeln. Jag fick alla pengar tillbaks. Om du söker här i utrustning finns det en annan tråd angående Hööks-sadeln. Det var en användare som hade råkat ut för EXAKT samma sak som hände med min sadel. Då undrar man ju hur många "måndagsexemplar" det finns...:crazy:

Det var absolut inga problem att reklamera sadeln. Jag fick alla pengar tillbaks. Om du söker här i utrustning finns det en annan tråd angående Hööks-sadeln. Det var en användare som hade råkat ut för EXAKT samma sak som hände med min sadel. Då undrar man ju hur många "måndagsexemplar" det finns...:crazy:

jo... med alla billigare sadlar finns det ju måndags ex.
även bland globus, hört sååå många som klagat, men jag har själv fått ett jätte fint ex. och så är det ju med alla.. ska kolla i butiken om det är något att ha först o främst innan jag köper!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Ofräsch häst?
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Välkomna till världen årets föl 2025
Tillbaka