Bukefalos 28 år!

Kommer ni ihåg ridbana from hell?

Sv: Kommer ni ihåg ridbana from hell?

Där jag köper grus så skall lasbilarna köra genom en rejäl vattendusch. Jag har alltid trott att det är för att det inte skall damma men det kanske är just för viktens skull. Någon som vet?

Mvh

Tora

Man får inte tappa last, även sånt som dammar räknas dit. Det kan ge böter. Därför vattnas dammigt material. Däremot så borde bilen vägas ut innan lasten vattnas.
 
Senast ändrad:
Sv: Kommer ni ihåg ridbana from hell?

Jag känner igen alla era berättelser, jag har också samma problem med min bana.
 
Sv: Kommer ni ihåg ridbana from hell?

Nej detta är innan invägning. Det är en stor och seriös firma som finns på fler ställen i Sverige.

Fast det är klart att vattenduchen kanske är så liten i det stora hela att det inte spelar någon större roll.

Mvh

Tora
 
Sv: Kommer ni ihåg ridbana from hell?

Nej detta är innan invägning. Det är en stor och seriös firma som finns på fler ställen i Sverige.

Fast det är klart att vattenduchen kanske är så liten i det stora hela att det inte spelar någon större roll.

Mvh

Tora

Har pratat med en kollega. Han säger att det är marginell skillnad på lasten före och efter vattning. Så då får man väl anta att det är så. Och om firman är stor (och seriös) så gör de nog inget fel.
 
Senast ändrad:
Sv: Kommer ni ihåg ridbana from hell?

*kl*

Tro det eller ej men gruset är levererat.
tycker dock att det ser lite ut trots att han sa att han la på 6 ton extra för det han förstörde. Men jag låter grävnisse som ska lägga ut det avgöra det borde ju visa sig om det inte räcker.

Nästa vecka kommer grävnisse och ska lägga ut det på ridbanan :bump::banana::bump:
 
Sv: Kommer ni ihåg ridbana from hell?

Får hoppas att det blir bra nu då och att du får din efterlängtade ridbana :D

Lycka Till!
 
Sv: Kommer ni ihåg ridbana from hell?

*kl*

Nu har grävarnisse kommit och precis som jag trodde så räcker inte gruset utan jag behöver minst 30 ton till... Grävarnisse skulle försöka få tag i grusnisse för att få ut gruset idag... hahaha det lär inte funka så snabbt *SUCK*

Hur kan 225 ton bli för lite på en ridbana som är 20*40 och den är jämn och fin, den luter ju lite men det ska den göra och det ska ju inte påverka mängden grus. Det ska var 10 cm över hela banan.

Det finns ju ingen chans för mig att bevisa att det är förlite grus jag fick ju räkningen och där var det ju ett handskrivet kvitto på mängden grus. Men hur ska jag veta att det stämmer?
 
Sv: Kommer ni ihåg ridbana from hell?

Hur kan 225 ton bli för lite på en ridbana som är 20*40 och den är jämn och fin, den luter ju lite men det ska den göra och det ska ju inte påverka mängden grus. Det ska var 10 cm över hela banan.
Det låter inte klokt. Vi hade som sagt ca 120 ton stenmjöl på ridbanan, vilket blev ca 10 cm. Stenmjöl väger runt 1.5 ton/m3, grus kan väl vara aningen tyngre. Men om vi tar i ordentligt och säger 1.8 ton/m3 så borde 225 ton ändå bli över 15 cm tjockt.

Hur har de skrivit på fakturan? Har de angett antal lass och redovisat vikt för varje lass eller har du bara fått en totalsumma?
 
Sv: Kommer ni ihåg ridbana from hell?

Jag fick ett kvitto där varje lass var redovisat och vilket datum det var levererat. Och sedan fick jag en faktura där summan var skriven.

De la tom på 16 ton extra för det som de förstörde.

Om det nu inte är så att grusnisse har lagt ett ännu tjockare lager än vad jag sagt till honom.. skulle väl bara fattas att han virrat ihop det. Jag får gå ut och kontroll mäta ikväll.

Fatta hur frustrerande det är att sitta här på jobbet och inte se det själv... Jag vill hem NU!
 
Sv: Kommer ni ihåg ridbana from hell?

Tada!

Min ridbana är klar!

Eller klar och klar den ska givetvis sätta sig men allt jobb är klart. Gruset är utlagt och det räckte preciiiiis enligt grävnisse han fick pussla lite men eftersom jag ska lägga på mer efter något år så tror jag inte att jag kommer märka det.

det vi ska göra nu är att sladda till det lite men det väntar vi nog med tills dett satt sig lite mer.

Grävarnisse sa att ridbanan hade väldigt bra bärighet då han med sin 15 ton maskin kunde köra där utan att han sjönk ett dugg.

Fattar ni vad skönt detta känns... mitt helvetesprojekt börjar närma sig sitt slut och jag kan snart börja använda den! :D

Dyr blev den men vad skönt att ha så nära till en ridbana!
 
Sv: Kommer ni ihåg ridbana from hell?

grattis!! :D:D
Va roligt att det äntligen har löst sig. Känns det bra nu då?
Är den så fin som du föreställde dig? ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har väntat i över två månader på att "grusnisse" ska komma med gruset och välten... men icke ett ljud från honom och på tfn går det inte...
Svar
7
· Visningar
1 235
Senast: Targa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Avmaskning trots nollat träckprov?
  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp