Sv: Kommunikationsproblem...vet inte vad jag ska göra
I det ena fallet skulle jag inte ge mig förrän hästen hade visat MR tecknen och kommit fram till mig.
I det andra räckte det med att hästen visade en vilja till eftergift, varpå den blev belönad direkt, med att jag slutade driva.
Den senare metoden kändes mycket mer sympatisk, att inte jaga på utan mer att vänta in hästen...
Har fått instruktioner av flera olika tränare om hur en join up ska gå till, och det kan vara ganska stor skillnad i vad man kräver av hästen.*Gotlandsrusset* skrev:Tagit in hästarna nu. allt är som vanligt. Men jag tänker aldrig ta hjälp av någon "join-up" igen. Hästen tkt inte om det och jag fick bara negativa vibbar från hästen. Hon var antagligen på dåligt humör och det måste väl även hästar få vara. Har bättre kontakt med de hästar jag inte utfört MR metoder på och tänker inte använda mig av joinupen igen. Kanske mitt fel men det visar ju bara att jag inte är kapabel att utföra en join up och jag tänker INTE utforska det mer. Nu blir det vanlig hederlig förtroende uppbyggnad.
I det ena fallet skulle jag inte ge mig förrän hästen hade visat MR tecknen och kommit fram till mig.
I det andra räckte det med att hästen visade en vilja till eftergift, varpå den blev belönad direkt, med att jag slutade driva.
Den senare metoden kändes mycket mer sympatisk, att inte jaga på utan mer att vänta in hästen...