*Gotlandsrusset*
Trådstartare
Jag och min nya häst har uppenbara kommunikationsproblem. idag när jag var nere i hagen för att gosa och prata med mina hästar så kom hon som vanligt fram, jag klappade henne o kliade. Jag skulle ta bort en broms från hennes högra framben, hon blir sur vänder sig om och hotar att sparka mig. Jag kör iväg henne och söker ögonkontakt. Håller henne på avstånd och när hon visar att hon vill tillbaka till mig(tuggar och slickar sig om munnen) så släpper jag ögonkontakten och sänker axlar och tittar neråt. Hon stannar och jag ser i ögonvrån att hon tittar på mig. Jag står stilla. Hon kommer till mig men när jag skulle klia henne i pannan så vänder hon sig om och går igen, lika sur som innan. Jag blir helt paff. Hon ställer sig tio m bort och tittar på mig. Jag går mot henne och hon surar och går sin väg. JAg vet inte vad jag ska göra, har varit nere och försökt prata med henne en gång till men hon total ignorerar mig och jag får inte ta i henne, fattar ingenting. Hon står och tittar efter mig men så fort jag kommer emot henne så går hon. Vad har jag gjort för fel? jag har aldrig varit med om detta tidigare??? snälla... hjälp... Hon litar inte på mig alls, hur ska jag bygga upp detta? hon gör ju allt jag ber henne om men hon litar inte på mig. Vill ju ha samma förtoende som jag får av våra andra hästar... orkar inte...