Konditions träning !

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare alex_415
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 1 874
Sv: Konditions träning !

clint Eastwood skrev:
Har jag fattat rätt?

5 språng på varje långsida = 1 varv 10 språng.
DVS "Rid övningen i 4 varv" = 40 språng.
"gör övningen 4-6 gånger första gången" = 240 språng :crazy: vid 6 gånger.

Jag tycker oxå att det verkar vridet.

Långsam galopp i uppförsbacke. Trava långsamt en bit/ned för backen och så långsam galopp uppför igen:bow: . Har funkat på distanshästar i alla år så varför skulle det inte funka på en hopphäst?
Visst är det helt olika grenar men det är fortfarande hästar det gäller.

Sv: Konditions träning !

clint Eastwood skrev:
Har jag fattat rätt?

5 språng på varje långsida = 1 varv 10 språng.
DVS "Rid övningen i 4 varv" = 40 språng.
"gör övningen 4-6 gånger första gången" = 240 språng :crazy: vid 6 gånger.
Det är låga "hinder", dessutom ska man inte göra det så ofta...men övningen som jag skrev gör "landslagshästarna(höjderna& så många språng) det blir som markarbete...det är inte meningen att "Britta" på sin B-ponny som tävlar LB ska ha så högt...

Liknande trådar

Träning Fått tips om att fästa gummimatta på frambommen i transporten för att få min häst som skrapar när han blir frustrerad att sluta skrapa...
Svar
12
· Visningar
720
Hundhälsa Sparven har tre gånger på 4 år dragit sönder samma sporre. Jag håller den kortklippt, så det är inte längden som är problemet. Jag...
Svar
3
· Visningar
293
Hästvård Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera? Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd...
Svar
5
· Visningar
398
Senast: hamilton1
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
727

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka