Konsekvens från djurskyddsmyndigheten?

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare Springbank
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 339
Sv: Konsekvens från djurskyddsmyndigheten?

Jag gissade väl att det fanns en EU-förordning. När det gällde kontroll av gårdsstöd så protesterade Länsstyrelser och SJV men fick besked från EU att fler kontroller utan förvarning skulle ske. kanske är det samma sak som nu sker med djurskyddet.

Ja, det hade varit mycket intressant att åka till några andra länder och se hur de har införlivat EU-förordningen, Sverige ska ju alltid vara så duktiga och göra allt relativt snabbt och ordentligt...

Jadu, när vi hade besiktning i höstas av kommunens djurskyddsinspektör hade hon skickat ett brev med tid till vår markägare som öht inte har med oss och våra hästar att göra. Förutom att vi då arrenderar hans stall och mark till det facila priset av 0 kr. :bump:

Lite fel det kan bli, men allt gick bra och vi fick inte en enda anmärkning! Vi hade varit lite oroliga för gödselplattan men den är godkänd för dubbla antalet häst mot vad vi har.... Så vi slapp merarbete!

Gira :banana: som blev 900:- fattigare på det besöket. men fick träffa en superbra inspektör.

Jag håller med de andra. Be henne ringa och boka tiden med dem. Dumt att sätta sig på tvären med dem. Kan bli icke roliga konsekvenser.

Jag ha själv haft ett oanmält besök nyligen, men då var inte jag hemma. OCH de får inte gå in utan djur- eller stallägaren. De var hem till oss och lämnade ett brev då vi bor i huset bredvid. Där stod det att jag skulle ringa.
Det gjorde jag och de var hur trevliga som helst.

De var väldigt tillmötesgående när man pratade med dem.

Sen måste man som någon annan sa, ha ett tillstånd för att hyra ut från häst nr 4 och uppåt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 918
Senast: Pudlan
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med... 11 12 13
Svar
244
· Visningar
31 094
Senast: EmmaW
·
Ekonomi & Juridik Jag har valt att posta den här tråden anonymt, då det är känsliga saker, och det kommer dessutom förmodligen bli långt, men jag behöver...
Svar
10
· Visningar
3 676
Senast: a1agnlju
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 723
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka