Konserter / festivaler

Lillgrådis

Trådstartare
Vad har ni sett i sommar? Vad ser ni fram emot att se framöver? Är ni nöjda? Eller inte?

Hittills har jag sett Jenny Wilson/First Aid Kit/Thåström :love: på Sofiero. Grymt nöjd med allt! Särskilt Thåström då förstås. Utom möjligen att missa sista tåget hem med typ fyra minuter och tvingas ta taxi fyra mil, till ett pris som jag försöker förtränga. Sofiero är magiskt en fin sommarkväll, men är man som jag mer än mediumengagerad i en artist så håller man sig i framkant vid scenen, för att inte konsertupplevelsen ska försvinna i allmänt sorl av alla besökare som sitter och fikar och babblar på sina filtar i bakkant.

Nästa: Havenfestivalen 10/8. Huvudnummer Thåström (surprise surprise) men också jättepepp på Arcade Fire och på hela festivalupplevelsen i Köpenhamn med andra spännande band som jag ska lyssna in mig lite mer på. Och god mat och öl!
Och som dagens mycket glädjande bonusbokning: Malmöfestivalen 13/8 med.... yes, THÅSTRÖM!!! :D :banana: Kanske någon mer Malmöfestivalkväll också om det finns något tillräckligt lockande.

Sedan är det Queens of pop på Sofiero om en vecka också - och där är ju då inte Thåström med :down: - men det känns ändå rätt intressant! Dock så att jag skulle kunna sitta på en filt och fika då vilket också är mysigt. Lite avigt att det börjar redan kl 16, men å andra sidan lär jag ju hinna med sista tåget hem då utan taxi.

Kommer någon mer bukefalist - och kanske t o m Thåströmfanatiker - på något av kommande evenemang?
 
Vad har ni sett i sommar? Vad ser ni fram emot att se framöver? Är ni nöjda? Eller inte?

Hittills har jag sett Jenny Wilson/First Aid Kit/Thåström :love: på Sofiero. Grymt nöjd med allt! Särskilt Thåström då förstås. Utom möjligen att missa sista tåget hem med typ fyra minuter och tvingas ta taxi fyra mil, till ett pris som jag försöker förtränga. Sofiero är magiskt en fin sommarkväll, men är man som jag mer än mediumengagerad i en artist så håller man sig i framkant vid scenen, för att inte konsertupplevelsen ska försvinna i allmänt sorl av alla besökare som sitter och fikar och babblar på sina filtar i bakkant.

Nästa: Havenfestivalen 10/8. Huvudnummer Thåström (surprise surprise) men också jättepepp på Arcade Fire och på hela festivalupplevelsen i Köpenhamn med andra spännande band som jag ska lyssna in mig lite mer på. Och god mat och öl!
Och som dagens mycket glädjande bonusbokning: Malmöfestivalen 13/8 med.... yes, THÅSTRÖM!!! :D:banana: Kanske någon mer Malmöfestivalkväll också om det finns något tillräckligt lockande.

Sedan är det Queens of pop på Sofiero om en vecka också - och där är ju då inte Thåström med :down: - men det känns ändå rätt intressant! Dock så att jag skulle kunna sitta på en filt och fika då vilket också är mysigt. Lite avigt att det börjar redan kl 16, men å andra sidan lär jag ju hinna med sista tåget hem då utan taxi.

Kommer någon mer bukefalist - och kanske t o m Thåströmfanatiker - på något av kommande evenemang?
Jag ska till Wacken nu i början på augusti. Tänkte försöka se Arch Enemy, Dimmu Borgir, Children of Bodom, Doro, Epica, Ghost och Nightwish bland annat.

Ska bli superroligt att åka dit!
 
Inga festivaler men väl konserter i bygden.

Janne Schaffer i närtid. Samt Hillevi Martinpelto några dagar senare.
Dwet är gtt om musikarrangemang om sommaren cgh jag försöker komma iväg på ett gäng. Musik, magisk stämning och en massa bekanta :D

Har dessutom ett lantligt kulturhus nästgårds med myucket musik av väldigt olika slag. Mest folkmusik, klassiskt och en del crossover mellan dessa.
 
Dwet är gtt om musikarrangemang om sommaren cgh jag försöker komma iväg på ett gäng. Musik, magisk stämning och en massa bekanta :D

Har dessutom ett lantligt kulturhus nästgårds med myucket musik av väldigt olika slag. Mest folkmusik, klassiskt och en del crossover mellan dessa.

Låter underbart! Visst är det något bra för själen med livemusik? Jag borde bli bättre på att hitta de där mindre arrangemangen också och kulturhusen häromkring känner jag. Vidga mina vyer och gå på lite fler evenemang där jag har noll koll på vad som ska erbjudas. Men jag ska se Torssons (enda?) coverband på Gotland också om ett par veckor på ett lite mindre arrangemang, det glömde jag ju. Men det kommer att bli suveränt! :up:
 
Jag var också på Sofiero samma kväll men hörde till gängen som satt på filtar lite längre bak och hade picknick :D

Valde lite mellan Haven och Way out west, det blev den senare. 3 dagar istället för 2, fler artister jag vill se och samma pris som Haven. Plus att jag har gratis boende i centrala Gbg och tåg över Bron är dyrt :angel:
 
Vad har ni sett i sommar? Vad ser ni fram emot att se framöver? Är ni nöjda? Eller inte?

Hittills har jag sett Jenny Wilson/First Aid Kit/Thåström :love: på Sofiero. Grymt nöjd med allt! Särskilt Thåström då förstås. Utom möjligen att missa sista tåget hem med typ fyra minuter och tvingas ta taxi fyra mil, till ett pris som jag försöker förtränga. Sofiero är magiskt en fin sommarkväll, men är man som jag mer än mediumengagerad i en artist så håller man sig i framkant vid scenen, för att inte konsertupplevelsen ska försvinna i allmänt sorl av alla besökare som sitter och fikar och babblar på sina filtar i bakkant.

Nästa: Havenfestivalen 10/8. Huvudnummer Thåström (surprise surprise) men också jättepepp på Arcade Fire och på hela festivalupplevelsen i Köpenhamn med andra spännande band som jag ska lyssna in mig lite mer på. Och god mat och öl!
Och som dagens mycket glädjande bonusbokning: Malmöfestivalen 13/8 med.... yes, THÅSTRÖM!!! :D:banana: Kanske någon mer Malmöfestivalkväll också om det finns något tillräckligt lockande.

Sedan är det Queens of pop på Sofiero om en vecka också - och där är ju då inte Thåström med :down: - men det känns ändå rätt intressant! Dock så att jag skulle kunna sitta på en filt och fika då vilket också är mysigt. Lite avigt att det börjar redan kl 16, men å andra sidan lär jag ju hinna med sista tåget hem då utan taxi.

Kommer någon mer bukefalist - och kanske t o m Thåströmfanatiker - på något av kommande evenemang?
Jag gråter för att jag inte hade möjlighet att se Thåström och First aid kit. :cry: Ska i alla fall se Thåström på Grönan och gärna någon mer gång. Älskar Thåström, sett honom flera gånger.
 
För mig blir det Popaganda, och så Thåström dagen innan på Grönan. Popaganda är en kär tradition, älskar det lilla området, att få promenera till mitt boende mitt i natten genom vackra Stockholm, och att två dagar räcker alldeles utmärkt!
 
Vad har ni sett i sommar? Vad ser ni fram emot att se framöver? Är ni nöjda? Eller inte?

Hittills har jag sett Jenny Wilson/First Aid Kit/Thåström :love: på Sofiero. Grymt nöjd med allt! Särskilt Thåström då förstås. Utom möjligen att missa sista tåget hem med typ fyra minuter och tvingas ta taxi fyra mil, till ett pris som jag försöker förtränga. Sofiero är magiskt en fin sommarkväll, men är man som jag mer än mediumengagerad i en artist så håller man sig i framkant vid scenen, för att inte konsertupplevelsen ska försvinna i allmänt sorl av alla besökare som sitter och fikar och babblar på sina filtar i bakkant.

Nästa: Havenfestivalen 10/8. Huvudnummer Thåström (surprise surprise) men också jättepepp på Arcade Fire och på hela festivalupplevelsen i Köpenhamn med andra spännande band som jag ska lyssna in mig lite mer på. Och god mat och öl!
Och som dagens mycket glädjande bonusbokning: Malmöfestivalen 13/8 med.... yes, THÅSTRÖM!!! :D:banana: Kanske någon mer Malmöfestivalkväll också om det finns något tillräckligt lockande.

Sedan är det Queens of pop på Sofiero om en vecka också - och där är ju då inte Thåström med :down: - men det känns ändå rätt intressant! Dock så att jag skulle kunna sitta på en filt och fika då vilket också är mysigt. Lite avigt att det börjar redan kl 16, men å andra sidan lär jag ju hinna med sista tåget hem då utan taxi.

Kommer någon mer bukefalist - och kanske t o m Thåströmfanatiker - på något av kommande evenemang?
Inga festivaler i år och ganska få konserter för att vara mig, men såg Foo Fighters på Ullevi i juni och ikväll smäller det: Guns n Roses på Ullevi. Livslång dröm coming true. Såg dem förra sommaren på Friends men utomhus i ett soligt Göteborg med riktig rockpublik lär bli något alldeles extra!
 
Inga festivaler för mig i sommar om vi inte ska fara på den lokala, U rock. Men det är tveksamt. I november blir det Nordfest iallafall, skall äntligen få se Dark Funeral!
 
Vad har ni sett i sommar? Vad ser ni fram emot att se framöver? Är ni nöjda? Eller inte?

Hittills har jag sett Jenny Wilson/First Aid Kit/Thåström :love: på Sofiero. Grymt nöjd med allt! Särskilt Thåström då förstås. Utom möjligen att missa sista tåget hem med typ fyra minuter och tvingas ta taxi fyra mil, till ett pris som jag försöker förtränga. Sofiero är magiskt en fin sommarkväll, men är man som jag mer än mediumengagerad i en artist så håller man sig i framkant vid scenen, för att inte konsertupplevelsen ska försvinna i allmänt sorl av alla besökare som sitter och fikar och babblar på sina filtar i bakkant.

Nästa: Havenfestivalen 10/8. Huvudnummer Thåström (surprise surprise) men också jättepepp på Arcade Fire och på hela festivalupplevelsen i Köpenhamn med andra spännande band som jag ska lyssna in mig lite mer på. Och god mat och öl!
Och som dagens mycket glädjande bonusbokning: Malmöfestivalen 13/8 med.... yes, THÅSTRÖM!!! :D:banana: Kanske någon mer Malmöfestivalkväll också om det finns något tillräckligt lockande.

Sedan är det Queens of pop på Sofiero om en vecka också - och där är ju då inte Thåström med :down: - men det känns ändå rätt intressant! Dock så att jag skulle kunna sitta på en filt och fika då vilket också är mysigt. Lite avigt att det börjar redan kl 16, men å andra sidan lär jag ju hinna med sista tåget hem då utan taxi.

Kommer någon mer bukefalist - och kanske t o m Thåströmfanatiker - på något av kommande evenemang?
Såg Ed Sheeran på Friends arena för en vecka sen, svettigt men så bra :love: charmig kille det där och så begåvad, härlig röst. Ljudet hade kunnat vara bättre, en del låtar blev röriga. Ju enklare upplägg (dvs gitarr och sång) desto bättre lät det. En av de bättre konserterna jag varit på.

Inga fler konserter inplanerade just nu.
 
Inga festivaler, hade varit kul att åka till både Way Out West för Patti Smith, Iggy och Thåström, och Hasslöfestivalen för KSM3, Wilmer och Docenterna, men fick inte ihop det i år.
Såg Popsicle och bob hund på Grönan i maj och Dödsbabs och Kaj Holst på Melodybox i juni.
Funderar på att åka Blidösund på måndag och lyssna på Ulf Sturesson.
I augusti blir det Winnerbäck på Zinken och Thåström på Grönan, sen Wilmer på Grönan i september och senare under hösten ska jag se Stry.
Vet att det är fler spelningar på gång men dessa är de jag har koll på just nu.
 
Bara en konsert i sommar, det blev Eminem på Friends :love::love::love:
Var ett hängivet fan i tidiga tonåren, nu är jag 30 och älskar fortfarande hans musik. Det var verkligen dream coming true för mig, så jävla bra!
 
James Blunt, underbar konsert som vanligt, komplett underskattad i detta land (därav de fåtaliga besöken)

Winnerbäck tillsammans med Lisa Ekdahl i Linköping . Stabilt bra. Superb Lisa. Men inte den allra bästa Winnerbäck jag varit på.
 
Jag var på Totsås Rock i Norge igår. Spelade gjorde, Prospect, Strandhugg, Keiser, Blodsmak och Thundermother
Det blev tyvärr en stor besvikelse. Den ljudteknikern borde straffas med att för evigt höra sin absoluta hatlåt på repeat. (Det här platsar nog i tråden om vad som borde vara straffbart, lika bra)
Annars är ju grejen helt underbar. Tung musik på en säter mitt ute i skogen. Med camping (för de som inte är lika tantiga) badstamp och urgod kortreist mat.
 
Såg Daniel Norgren på Liseberg nu i juli. Underbart! Han är en otrolig musiker och sångare.
Har inga mer konserter inplanerade förrän i vinter, då ska vi se Johan Bodings Queen tribute. Har sett honom förr och det brukar låta bra.
 
Inledde konsertåret med 30 Seconds to Mars på TAP1 i Köpenhamn (slutet på april), helt ärligt så var det en rätt medioker konsert. Gillar inte deras senaste album men har varit ett fan sedan tonåren och ville gärna ha sett dem i alla fall.

Såg Foo Fighters på Ullevi i juni, ett måste att se eftersom vi även var där när han trillade av scenen. Magisk konsert, och jag kommer nog alltid köpa biljett så länge de fortsätter komma till Ullevi. Att ta in Goat som förband var kanske det sämsta valet någonsin dock, jisses. Tack och lov så leverade det första förbandet väldigt mycket mer stämning (Frank Carter and the rattlesnakes)

3 juli var vi i Krakow och såg Pearl Jam, jag är inget megafan men konserten var bra och Tauron Arena var utmärkt, ljudet var något av det bästa jag upplevt på livekonsert!

10 juli var det Ed Sheeran på Ullevi och det var över all förväntan! Sambon var skeptisk till hur en man och hans gitarr skulle kunna underhålla ett fullt Ullevi men det visade sig gå alldeles utmärkt. Bra och duktiga förband också.

Har inte fler konserter inbokade nu men kommer ta en sväng på Malmöfestivalen och Landskronakarnevalen så det blir väl lite musik även där.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp