Konstig knöl

Thunder_rose

Trådstartare
Upptäckte att min häst har fått en rund "knöl" längst upp på underarmen ( fram).
Den är kanske 1*1 cm, kroppsvarm och ganska mjuk...vad kan det vara?

Han har varit ute på foder i 1,5 år så jag vet inte hur länga han har haft den.

Sv: Konstig knöl

Att jag inte tänkte på det....

Kollade runt lite om är ganska säker på att det är en Ink han har fått.

Sv: Konstig knöl

Det behöver inte vara ngt farligt, men i värsta fall kan det vara cancer, men som sagt så behöver det inte vara ngt spec, min 27 åriga fjording hade en liknande knöl på v.f. knä. Jag blev orolig:eek: och sökte upp veterinären, han sa att det inte var ngn fara,:bump: Det var bara en påkalkning i leden, det kan gamla hästar få ibland och de e helt ofarliga, men i bland haltar hon några steg, men veterinären säger att det inte e så farligt så länge hältan inte e permanent... Men jag tycker att du borde uppsöka veterinär, bara för att vara på den säkra sidan...:bump:

://Krozzy

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 315
Senast: Kilauea
·
Hästvård Nu när jag tog in hblstoet för att borsta så upptäcker jag att hon har knölar över hela kroppen. Ser även ut som ödem under magen. Hon... 2
Svar
22
· Visningar
2 581
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 133
Senast: MayGrace
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete... 2
Svar
30
· Visningar
1 952
Senast: Noxos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka