konstig nacke

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare busmaja
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 5 139
Sv: konstig nacke

Skönhetsfel. Det är väl snarare nackbandet som skulle kunna vara förslappat. Har ingenting med felaktig ridning att göra.

Jag har sett detta tydligt ett par/tre gånger på hästar, ngn mer tydlig än den andra. De har alla varit mindre ponnyer (russ?). Till den som hade detta kraftfigast fick jag förklaringen att han hade varit hingst länge och att det hade ngt med nackmusklerna att göra. Är det rimligt?

Det är kanske ngt liknande du menar? Jag vet inte vad nackbandet är.

har sett en PRE hingst nere i Spanien som ser ännu värre ut.
Våran gissning varför hästen såg ut som den gjorde var att den var högt utbildad haft mycket muskler och nu bara stod och blev riden var 14e dag.
Fanns även ett antal PRE hingstar till som gick med sån där hänghals men inte så mycket.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)... 2
Svar
29
· Visningar
1 568
Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
1 086
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete... 2
Svar
30
· Visningar
1 923
Senast: Noxos
·
Hästvård Hej! Har en valack som har en tendens att få gaskolik. Vi har testat allt, verkligen allt. Men ibland smäller det till utan förvarning...
Svar
0
· Visningar
240
Senast: Mary_Oh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka