Konstig storlek?

elfi

Trådstartare
I den lokala tidningen har det varit en annons om en bomlös Knights sadel. Den såg bra ut på bilden, men till rubriken, dom hade skrivit "liten och nätt sadel, passande upp till storlek 38 i byxor" :rofl:

Jag blev lite fundersam och trodde dom skrivit fel, men i två veckor har den annonsen kommit in i tidningen och jag blir så full av skratt varje gång. Menar dom att man ska sätta på hästen ett par byxor i storlek i 38? :angel::rofl:

För övrigt var det en mkt fin sadel, var sugen på den när jag såg bilden men sen ändrade jag mig. Onödig tråd, jag har tråkigt och tänkte att någon kanske ville ha sig ett gott skratt :)

Sv: Konstig storlek?

Haha ja, verkligen. Undrar om man skulle prova dra på stoet ett par byxor i storlek 38 och se om hon kan ha sadeln? :angel: :rofl:
Jag har för mig att det var bra pris på den iaf :)

:rofl: kanske menade att personer som har över stl 38 i byxor inte kan rida i den för de e för liten!:idea: nej men de verkade lite konstigt!:crazy::D

jo, det tänkte jag med men folk har ju olika kroppsform men tyvärr var jag nog för "stor" för den sadeln då, jag drar 44 i byxor :p men det var en snygg modell :) :rofl:

Det är ganska vanligt att storleken på sadelns sits beskrivs så. Inget konstigt alls tycker jag. Har man upp till 38 i byxstorlek så vet man att sadeln är tillräckligt stor för rumpan. :)

Gör dom? :confused::o
Det hade jag ingen aning om, men har dom inte samma storlek som vanliga sadlar, typ 16 tum eller 17tum? lättare att veta vilken storlek man ska köpa då ju :p

Ett exempel är min Barefoot London-sadel. Den finns i storlek 0, 1 och 2. Jag har "ettan", och om den står det att den är ca 34 cm i sitsen vilket motsvarar en 16,5-17-tums engelsk sadel. Men det står även att den storleken rekommenderas till personer med klädstorlek 36-40 (S-S/M). Det är väl utförligt och bra?

Ett exempel är min Barefoot London-sadel. Den finns i storlek 0, 1 och 2. Jag har "ettan", och om den står det att den är ca 34 cm i sitsen vilket motsvarar en 16,5-17-tums engelsk sadel. Men det står även att den storleken rekommenderas till personer med klädstorlek 36-40 (S-S/M). Det är väl utförligt och bra?

Det lät mkt bra. Funderar ju på en bomlös åt pållan men har verkligen noll koll på det där med bomlösa sadlar :p Fast jag ska nog vänta tills hon är färdigmusklad så den inte blir trång sen..

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ridskoleridningen har kommit igång igen på allvar efter sommaren nu. Förrförra veckan fick jag rida en dressyrlektion på lakritstrollet...
Svar
0
· Visningar
422
Senast: cassiopeja
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 922
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på... 2 3
Svar
46
· Visningar
10 605
Senast: lil-sis
·
Utrustning Kortar ner historien lite, vill mest se om någon hamnat i liknande situation och hur det löst sig. Jag hade ute en sadel på annons...
Svar
10
· Visningar
2 361
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilken färg?
  • Svensk Politik 4
  • Att lämna i smyg

Hund, Katt, Andra Djur