Konstiga bölder

Flyingchanges

Trådstartare
Hejsan! Tänkte höra med er här på forumet innan jag vänder mig till en veterinär i falla att någon vet vad min häst kan tänkas ha.

Först och främst vill jag säga att han allmänna tillstånd är jätte bra, ingen feber, inget snor, hosta eller hälta. Han är pigg och glad, alltid öronen framåt. Han är nu tre år, svenskt halvblod och skimmel.

I Januari hittade jag några små knutor, som mini bölder under hans man. Det var kanske fyra stycken, några större än dem andra. Jag skulle säga att dem såg ut som ett myggbett ungefär. Han tyckte att dem kilade väldigt mycket och efter ett par veckor så blev dem som skorpor och så jag pillade bort dem. Där under såg dem precis ut som en finne, lite svullet och så i mitten var det en liten var klump som ramlade ut när jag klämde lite. Jätte skumt!

Jag baddade dem med lite alsolsprit för kliande och vätskande sår och då försvann dem så jag trodde jag inte att det var någon fara. Men nu när han har tappat all sin vinterpäls hittade jag fler på högerskinka som under den senaste veckan blivit lite fler och börjar komma upp mot virveln vid buken. Dessa kliar inte, dem dämpas lite när jag baddar med alsolspriten men vad tusan är det för något?

Han har tunn hud som är känslig, men inte kan det redan vara canserknölar heller? jag upplever det som inflammerade hudsäckar.. någon som varit med om liknade?:confused:
 
Sv: Konstiga bölder

Regnskållor kanske? Googla lite själv för det finns många tidigare trådar ol utslag och liknande. Har du bild hade det blivit lättare att se ockå vad det ev är :)
 

Liknande trådar

M
Hästvård Hejsan! Köpte min första häst nu i mars. En gammal travar vallack på 13år(nu 14år). HAn hade vart hos fodervärd ett år innan jag köpt...
Svar
12
· Visningar
1 609
Senast: MartinaN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp