Konstiga "bölder" i örat..?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare iingentiing
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 215
I

iingentiing

(vet inte om tråden ligger rätt men tror det!) Min häst som jag har haft sen ca 3månader tillbaka har sedan jag köpte henne haft små små vita prickar i örat som bara har blivit större och större. Har försökt ta hål på dom men inget var eller vätska kmr ut men hon ömmar om dom när jag trycker lite lätt på dom. vet någon vad detta kan vara? kan fixa bild om ni vill?

VÄLDIGT tacksam för svar!

Sv: Konstiga "bölder" i örat..?

Ingen som en vill fälla en kommentar?? :(

det bästa är väl andå att låta vet kika? ffa om hästen har ont? passa på när t ex din häst/någon annan i stallet ska vaccineras.

jo, det är väll bäst det men jag vet inte när det kmr någon vet dit härnäst...

Låter som inkar. Om du retar dom (pickar hål osv) så kan de växa till rejält.

Om de är i vägen så brukar de tas bort. Finns salvor mm man kan testa och de får man från veterinären.

Sök på inkar så hittar du mkt bilder och info

nästan alla mina hästar har haft små, vita prickar i öronen men ingen har verkat ha ont av det så jag har faktist aldrig kollat upp det..

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 157
Senast: Mint
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 215
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 474
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 558
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka