Konstiga drömmar

Jag drömde i natt att jag körde upp för körkort … och kuggade. När jag tittade på inspektörens protokoll stod där ”gas”. Vaddå gas, undrade jag? Jo, jag hade fisit genom hela uppkörningen (!!!) och fyllt bilen med gas! Jag protesterade vilt för jag skulle verkligen aldrig fisa mig genom en uppkörning, men jodå. Jag blev kuggad…..
 
Jag drömde natten till idag att någon ulvleksledare skickade en massa PM till mig om att jag tvunget skulle dyka upp som en "päronroll" och bara skriva ett enda inlägg i leken ( i GRÖN text, mycket viktigt). Jag nekade och nekade men den här personen envisades så. 😂

Jag brukar bli lite stressad över ulvlekstrådar och lägger dem oftast på ignore för att jag aldrig fattar reglerna - det verkar som att det är dags att börja göra det igen. :D
 
Jag drömde natten till idag att någon ulvleksledare skickade en massa PM till mig om att jag tvunget skulle dyka upp som en "päronroll" och bara skriva ett enda inlägg i leken ( i GRÖN text, mycket viktigt). Jag nekade och nekade men den här personen envisades så. 😂

Jag brukar bli lite stressad över ulvlekstrådar och lägger dem oftast på ignore för att jag aldrig fattar reglerna - det verkar som att det är dags att börja göra det igen. :D
:rofl:
Det är roligt, jag lovar!
 
Undrar hur man ska tolka det jag drömde förra natten, då blev jag tuggad på av en varg.
Som tur var var vargen inte speciellt engagerad i tuggandet, utan gnagade mest lite slött, så det kändes ungefär som när en liten valp biter. Det var ändå väldigt obehagligt att ligga där bredvid en enorm, fet, varg.
Sedan släppte en bonde i närheten ut sina kalvar, och då blev vargen mer intresserad av dem än av mig, så jag kunde stiga upp och gå iväg.
 
Jag drömde en del natten till idag.

Jag var på naturhistoriska museet på en våning där det fanns dinosaurieskelett (och dinosauriemodeller?).

I ett stort rum var det en slags höghöjdsbana som var fästad i taket. På golvet fanns det ingenting så förutom höghöjdsbanan var det bara en tom sal. Men det var en del folk i banan. Tror även det fanns vagnar att åka i genom banan.

Det måste ha varit i ett intilliggande rum som det också fanns saker på golvet. Någon slags gunggrej där ett par människor satt och bredvid hängde en lian av uppblåst plast ( marknadsballongplast typ). Jag hängde fast mig i lianen och började gunga med den. Av oklar anledning hade jag väldigt glatta plasthandskar på mig. Linnen gungade säkert tjugo meter upp i luften och det var så halt att hålla mig fast med plasthandskarna. Jag ville ta dem av mig men var rädd för att släppa taget då ett fall skulle varit mycket ohälsosamt. Men jag lyckades få av mig en handske och lyckades få lianen att stanna så jag kunde kliva av.

Jag skulle träffa en blind tjej som jag fått kontakt med på internet där på naturhistoriska. Hon hade långt hår, vit käpp och glasögon. Hon hade också med sig flera små glasflaskor med någon slags gröna, kaprisformade linser i. I drömmen drog jag slutsatsen att hon var vegan och inte visste var hon kunde köpa veganskt käk. Vi pratade lite och sedan gick vi åt olika håll.

Men så råkade jag se att den blinda tjejen tog sin käpp och gick upp och letade efter en plats att sitta på karusellen Virvelvinden. Då fick jag jättedåligt samvete och försökte skynda dit för att hjälpa henne (hon såg absolut ingenting). Men tror inte jag hann? Men det måste gått bra ändå för sedan följde hon med hem till mig.

När vi gick på ett ställe, jag, den blinda tjejen och en till person kommenterade jag till blinda tjejen någonting om hur mörkt eller ljust det var innan jag något generad kom på att blinda tjejen inte kunde se varken ljus eller mörker. Men de andra bara skrattade.

Det sista jag kommer ihåg som säkert hängde ihop med denna dröm är att blinda tjejen sa att det värsta hon visste var när det låg grejer ivägen på golvet. Då hade hon precis gått igenom min hall där det låg grejer i vägen på golvet :o.
 
Inatt drömde jag att någon stulit mina ansiktsvårdsprodukter! :eek:
Rengöring, ansiktsvatten och fuktmask.
Har köpt flera av varje då det varit rabatt två gånger så har ca 6 flaskor ansiktsvatten, t.ex.

Men iaf, nån hade stulit dem och jag letade febrilt efter mitt ansiktsvatten, nån gav mig en beige förpackning men jag sa att det är fel! Mina är ljusblå!! Jag måste ha dem! Jag behöver dem!!
Jag letade vidare ...

Sen minns jag inget mer.
 
Jag drömde inatt att jag var i Stockholm med familjen, och vi kunde inte riktigt komma på vad man kunde göra för roligt i storstan så jag föreslog att vi skulle gå ned till bryggan och se på späckhuggarna - för sådana kunde man nästan alltid se där! :idea:
Väl vid vattnet hade någon ambitiös nisse byggt upp en typ av ramp med en hydralisk maskin som långsamt gjorde att utrymmet blev mindre och mindre tills folk samlade av och ned i vattnet till späckhuggarna. Det var frivilligt att hoppa på och om man överlevde vann man pengar. Det fanns en stor digital skylt som räknade hur många minuter sedan det var någon som dött/blivit uppäten.
Jag och mamma ställde oss på rampen men ångrade oss, så vi vann inga pengar. 😅 Oookej Sel...
 
Jag drömmer ofta att jag är på jobbet. Att jag jobbar mitt i natten (jag har kontorsjobb dagtid i verkligheten). Sen brukar det även innehålla något kring toalettbesök och då är det alltid något krångel. Att dörren inte går att stänga eller att det är en stor folksamling i badrummet mm. Jag misstänker att det är någon form av stressdröm?
 
Jag drömmer ofta att jag är på jobbet. Att jag jobbar mitt i natten (jag har kontorsjobb dagtid i verkligheten). Sen brukar det även innehålla något kring toalettbesök och då är det alltid något krångel. Att dörren inte går att stänga eller att det är en stor folksamling i badrummet mm. Jag misstänker att det är någon form av stressdröm?
Jag brukar också drömma att jag måste gå på toa och att det t.ex. är jättegrisigt eller saknas dörr eller inte går att låsa etc.
Tror det är pga stress. Kanske även att man är kissnödig och hjärnan försöker få en att vakna?
 
Precis innan jag vaknade drömde jag att det skulle vara hälsogranskning på jobbet. En sjukskötare jag känner skulle utföra den, och jag tjattrade på om det ena och det andra med henne, bland annat om hennes barnbarn skulle vara med och tävla med sin häst nu på helgen, osv.
Hon lyste mig i ögat med en ficklampa, och samtidigt sticker hon ett finger bakom ögonlocket i mitt andra öga, det gjorde skitont, och jag skriker åt henne och undrar vad hon håller på med. :rage:
Hon förklarar något om att hon måste känna på ögat bakifrån, och sticker dit fingret igen, och det gör lika galet ont.
Då vaknar jag, och har inte ont i ögat.
Det har hänt tidigare att jag drömt smärta, men det händer väldigt sällan.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag kommer ofta ihåg vad jag har drömt, både detaljer om vad som händer, tankar och känslor jag har under tiden jag drömmer. Men, de...
Svar
1
· Visningar
488
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp