Konstiga drömmar

Jag drömde att min grannes lite ostyrsliga bil skulle köras uppför Brösarps backar, men vi kom inte hela vägen så vi fick stanna och äta wraps ur en kyl som stod bra placerat där. J som körde så hon behövde mest ork fick äta två, men eftersom hon är celiak så var hennes nån slags salladsbladswraps och det var tydligen väldigt konstigt enligt hennes carnivore till man.

Var tvungen att fråga henne när jag vaknat om bilen hade uppfört sig på väg till jobbet idag
Det hade den 😅
 
Jag satt och pratade i telefon med min läkare. Iofs på pendeltågsstationen Årstaberg som plötsligt fått ett stort stationshus med restaurang och det hotade regn. Hade ett bra samtal när det plötsligt ringer. Blir lite irriterad när det inte slutar och säger till sist till läkaren att jag måste kolla vad det är som händer om det är någon varning pga regnet. Tittar runt irriterat - och ringningen är väckarklockan! Aldrig varit med om att vad som händer i vakna världen blir en del av drömvärlden.
 
I natt har jag varit på semester!

Det var jätteskönt att vara iväg från vardagen ett tag, men det började bli dags att åka hem. Då upptäcker jag, till min stora förskräckelse, att jag är schemalagd för att flyga hem det planet som jag bokat min biljett på. (eftersom jag tydligen är pilot nu) Och det innebär (naturligtivs) att jag måste boka om min biljett så att jag hinner hem tidigare, eftersom jag måste hinna med planet från Sverige till Portugal för att mitt jobb 'utgår' från Sverige. Så jag kunde inte bara hoppa på planet i Portugal för att flyga det hem.

Slutade med en himla stressdröm för att hitta tidigare flyg.

Sen var jag helt lugn med att jag skulle flyga planet. Nemas problemas liksom.
 
Drömde att jag åkte och hälsade på en hundtränare jag följer på instagram och har en liten, väldigt oskyldig crush på. Hundarna följde med. Efter att han pratat vitt och brett om hur fantastisk min stora hund är blev hundtränaren och jag såklart kära i varandra. (Oundvikligt, flattery of my dogs will get you anywhere.)

Jag bestämde mig för att köpa en tårta till honom, en sån där köpetårta som finns i nordamerikanska snabbköp.

På väg till snabbköpet blev hundtränaren stucken av en geting, fick en allergisk reaktion och förvandlas till en uggleunge som jag var tvungen att bära innanför min kappa så att han skulle repa sig.

Det spelade visst ingen större roll, för tårtan skulle fixas ändå. Höjde istället mina krav och gick en kurs för att lära mig baka den själv. Sedan följde en detaljerad genomgång av tårtan, hundtränarugglan sedan länge glömd: Rund, ganska liten diameter och ganska hög. Flera lager sockerkaka med ömsom vaniljsmak, ömsom rosafärgade med syntetisk jordgubbssmak. Vispgrädde och jordgubbsmousse mellan tårtbottnarna. Jag höll som bäst på att klura på frostingen när jag vaknade.

Har nu en stark lust att baka.
 
Drömde att jag åkte och hälsade på en hundtränare jag följer på instagram och har en liten, väldigt oskyldig crush på. Hundarna följde med. Efter att han pratat vitt och brett om hur fantastisk min stora hund är blev hundtränaren och jag såklart kära i varandra. (Oundvikligt, flattery of my dogs will get you anywhere.)

Jag bestämde mig för att köpa en tårta till honom, en sån där köpetårta som finns i nordamerikanska snabbköp.

På väg till snabbköpet blev hundtränaren stucken av en geting, fick en allergisk reaktion och förvandlas till en uggleunge som jag var tvungen att bära innanför min kappa så att han skulle repa sig.

Det spelade visst ingen större roll, för tårtan skulle fixas ändå. Höjde istället mina krav och gick en kurs för att lära mig baka den själv. Sedan följde en detaljerad genomgång av tårtan, hundtränarugglan sedan länge glömd: Rund, ganska liten diameter och ganska hög. Flera lager sockerkaka med ömsom vaniljsmak, ömsom rosafärgade med syntetisk jordgubbssmak. Vispgrädde och jordgubbsmousse mellan tårtbottnarna. Jag höll som bäst på att klura på frostingen när jag vaknade.

Har nu en stark lust att baka.
Låter ju som en väldigt god tårta faktiskt.








KL:
Själv drömde jag att jag skulle undersöka lerigheten i hagar genom historien. Detta skulle göras genom att undersöka hur leriga hästskor från olika tidsepoker var. Slutade med att jag och en arkeolog stod och skrek på varandra om huruvida de var leriga för att hagarna var leriga när de användes eller för att de legat i jorden under x tusen år (minns inte vem som tyckte vad, men vill smickra mig själv med att vara den logiska, såklart). Jag skrek med mörk röst och hon med väldigt gäll röst, nästan som...

...den hungriga katten som skrek mig i ansiktet när jag vaknade:D
 
Jag har varit ute på mc-semester inatt, bara jag på en mc. Jag körde i Skottland (men mer likt Schweiziska alperna) för att till slut åka på en mycket grovgrusad E4 och landa in på en mack i Polen för att köpa glass O_o

Ja, jag tittade på På Spåret igår...
 
Jag har tydligen varit stressad och trött på sistone, eftersom jag ett flertal gånger vaknat mitt i natten, i total panik över att jag har glömt bort mina hästar och de varit instängda i flera dagar utan mat... Då jag suttit upp i sängen och börjat klä på mig har jag kommit ihåg att jag ju inte har några hästar, och har inte haft på över 10 år...

I natt drömde jag en annan av mina återkommande obehagliga stressdrömmar.
Måste nog få se till att vila lite mer nu. :crazy:
 
En dröm från förra veckan:
Jag skulle slipa diskbänken (trä) men det var en massa grejer på så fick plocka bort dem. Till slut var den tom. Då såg jag att det var en till diskbänk på väggen bredvid, den var också full med grejer.
Jag blev förvirrad för jag visste inte att jag hade två diskbänkar. :confused:
Tappade lusten att slipa två bänkar så sket i det.
 
En tanke som slog mig - jag drömmer relativt ofta att något är fel på ett eller annat sätt, och vaknar, i varje fall delvis, och sedan tar det en stund innan jag inser att jag drömmer, och att det inte är någon panik.
Som tillexempel nu när jag drömmer om mina (icke existerande) hästar som inte fått mat, och är på väg att rusa ut.
Tidigare kunde jag ofta drömma om att jag glömt att ta mina mediciner, och nu var nästan döende. Jag vaknade fler än en gång framför badrumsskåpet där jag stod och tänkte ta medicinerna mitt i natten.

Det som slog mig nu var att den här förvirringen, paniken och att liksom tappa kontakten med verkligheten, verkar vara lik den som beskrivs hos patienter med minnessjukdom/demens.

Finns det kanske något sammanhang, att folk som drömmer så här oftare får minnessjukdom? Jag blir inte riktigt klok på det när jag googlar. Sjukt obehagligt i så fall, det här är verkligen ingen känsla jag vill leva med, de här korta stunderna är mer än tillräckligt :crazy:
 
En tanke som slog mig - jag drömmer relativt ofta att något är fel på ett eller annat sätt, och vaknar, i varje fall delvis, och sedan tar det en stund innan jag inser att jag drömmer, och att det inte är någon panik.
Som tillexempel nu när jag drömmer om mina (icke existerande) hästar som inte fått mat, och är på väg att rusa ut.
Tidigare kunde jag ofta drömma om att jag glömt att ta mina mediciner, och nu var nästan döende. Jag vaknade fler än en gång framför badrumsskåpet där jag stod och tänkte ta medicinerna mitt i natten.

Det som slog mig nu var att den här förvirringen, paniken och att liksom tappa kontakten med verkligheten, verkar vara lik den som beskrivs hos patienter med minnessjukdom/demens.

Finns det kanske något sammanhang, att folk som drömmer så här oftare får minnessjukdom? Jag blir inte riktigt klok på det när jag googlar. Sjukt obehagligt i så fall, det här är verkligen ingen känsla jag vill leva med, de här korta stunderna är mer än tillräckligt :crazy:
Nja. Det enda jag vet om iaf är att de möjligen kanske hittat någon form av möjlig ungefärligt samband mellan demens och mardrömmar som man vaknar abrupt av. Men det var inte på långa vägar bekräftat, tror artikeln jag läste om det var från illustrerad vetenskap men jag kan inte hitta den nu.

Sedan har du lewy body, men då har demensen redan börjat om jag minns rätt och den gör snarare att du flaxar och viftar och sparkar i drömmen.
 
Häromnatten drömde jag att jag var förföljd av en väldigt gullig anka. Den gjorde mig på gott humör, ända till dess att någon berättade för mig att ankan egentligen var en orm utklädd till anka. Jag avskyr ormar, speciellt i drömmar, så det tog bort all gullighet och förtog all glädje över min kompanjon.

Vaknade mycket butter.

I natt drömde jag att någon ringde på dörrklockan mitt i natten och vaknade i halv panik för alltså, det är nog inget bra när det ringer på dörren mitt i natten. Var dock tvungen att övertala mig själv till att det varit en dröm och att jag kunde ligga kvar i sängen för vi har ingen dörrklocka. ;)
 
För cirka ett år sedan när Ryssland invaderade Ukraina så drömde jag att ett skitstort plan landade på åkern vi har på baksidan, det var massor med folk på åkern och vi skulle evakueras pga krig. Tänkte då att det bara berodde på att det pratats om det på nyheter osv. Men för någon vecka sedan drömde jag att ett plan kraschade i grannens hus, vi var tvungna att fly pga krig och skulle hjälpa grannen att få med sina katter. Den grannen har flyttat och hade heller inga katter.
 
Det här börjar bli jäkligt tröttsamt. Jag vaknar var och varannan natt nu i panik över att jag glömt något eller något är fel. Nu ligger jag här igen, vaken efter att ha hoppat upp med ett ryck mitt i natten. Kommer däremot mycket otydligt ihåg vad jag drömde, men oftast är det mina bortglömda hästar på ett eller annat sätt.

Då jag tänker på det började drömmarna efter att jag drömt att en häst jag ägde för många år sen skulle avlivas. Nu lever den hästen fortfarande, mycket ålderstigen visserligen. Kan det vara så att den inte mår bra och kallar på min uppmärksamhet på något medvetandeplan?

Nej egentligen tror jag ju inte på sådant, men mitt i natten plågad av sömnbrist börjar man ju fundera på lite av varje :crazy:
 
Inatt drömde jag att jag spelade biljard. För länge sen spelade jag det mycket på nätet och blev hyfsat bra på det så i drömmen tänkte jag att det här är ju enkelt. Hehe.
Men det var ju på riktigt, inte på en skärm. Jag var osäker på vilket spel det var så frågade om man ska skjuta ner dem i nummerordning men fick inget svar så började spela. Fick ner en kula eller två men sen hittade jag inga vinklar och det var svårt att stå bekvämt när jag skulle skjuta, inte alls som på nätet.
Sen minns jag inget mer.

🎱
 
Drömde häromveckan att jag och min mor skulle på loppis. Den va jättestor men vi var sena så de var väldigt utplockat.
Då hittar jag en pärm ja bläddrar i. Där finns hudbitar med tatueringar från olika människor(!?) o deras namn står skrivet under med skrivmaskin….
 
Drömde fram en lösning på konflikten mellan att vilja läsa böcker och göra konst på heltid men behöva jobba för mat på bordet och tak över huvudet: bli dömd till livstids fängelse 😃 Sen kom jag dock på att man kanske inte får bestämma själv hur länge man får sitta uppe och läsa om kvällarna beroende på anstalt 😔
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag kommer ofta ihåg vad jag har drömt, både detaljer om vad som händer, tankar och känslor jag har under tiden jag drömmer. Men, de...
Svar
1
· Visningar
498
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp