Konstigt illamående

Coop

Trådstartare
Nu behöver jag lite bollplank och nej gravid är jag inte :-)

I söndags hade jag ont i hela huvudet. Brukar inte ha det så ofta utan har ont i vänster öga (migrän) så jag tänkte att det kanske är vanligt huvudvärk och tog en alvedon 1g vid 12-tiden. Den hjälpte inte så jag tog en till vid 15-tiden (vet att det var lite tätt inpå), tror att jag även tog en 500 mg Naproxen, kanske även ytterligare en halv samtidigt eller en stund efter. Brukar ta det vid migrän. Huvudvärken släppte nog helt framåt 19-tiden.

Gick och la mig lite senare och vid 1-tiden på natten så vaknade jag av att jag mådde illa, inte så att jag behövde kräkas men ihållande illamående. Tog en tablett mot illamående och efter nån timme så lyckades jag att somna igen.
För några år sedan hade jag migränen från helvetet. Det hjälpte inte heller att vi just då var på Liseberg. Jag stoppade i mig både det ena och det andra som inte hjälpte. Det blev lite för mycket blandning så senare på kvällen kräktes jag. Jag har sedan dess aldrig blandat dessa tabletter. Utan jag äter alltid alvedon och naproxen som läkare skrivit ut för migrän.

I går så mådde jag fortfarande illa till och från hela dagen. Tog en tablett mot illamående mitt på dagen. Jag åt som vanligt och senare på eftermiddagen tog jag en omeprazol i hopp om att det kanske kunde vara nån konstig magkatarr i stället. Jag kunde somna utan problem men har vaknat flera gånger i natt och kallsvettats.

Idag mår jag fortfarande illa. Kan äta som vanligt utan problem. Hade nära till toan en stund i förmiddags men det gick över. Tog en omeprazol i morse och är risig i magen, vilket jag kan bli av magkatarr och tabletterna.

Det känns inte som att det skulle vara magsjuka. Har inte umgåtts med någon och ingen annan i familjen är dålig. Vet att det kan ta tid innan det bryter ut eller att någon bär med sig skiten.

Magkatarr har jag i perioder, brukar dock inte ha illamående på detta sättet, utan mer ont i magen.

Om det skulle varit någon form av förgiftning som jag tänkte på när jag nu helt plötsligt blev illamående när tabletterna verkat klart, precis som den gången när jag var på Liseberg, känslan var den samma men inte lika illa, så funderar jag på om man fortsätter att må illa? Det gjorde jag inte förra gången, eller om det är magkatarr eller magsjuka som spökar?

Vad tror ni?

Coop
 
Eftersom jag inte känner mig allvarligt sjuk utan bara är lite fundersam så avvaktar jag. Blir jag sämre så kontaktar jag dem. Jag är inte den som drar sig för att ringa :)
 
Eftersom jag inte känner mig allvarligt sjuk utan bara är lite fundersam så avvaktar jag. Blir jag sämre så kontaktar jag dem. Jag är inte den som drar sig för att ringa :)
Jaha på så sätt. Men då är det nog normalt :). Men det verkar som du är gravid iaf
 
Då måste jag ha träffa någon annan man då maken är knippsad sedan flera år. Och mig veterligen så har detta inte skett. Men å andra sidan så har det varit mycket ett tag...:p
 
Kan det inte vara blandningen av tabletterna som gör dig illamående?
Olika smärtstillande (själv kan jag inte ta naproxen alls), illamåendetabletter, magmedicin..
Illamående kan bero på så mycket. Själv blir jag mest det när jag har för mycket gaser eller inte ätit som jag borde och är "tom" i magen.
 
Har inga svar, men slänger in en fråga av ren nyfikenhet. Vad är det för någon tablett du tar mot illamående? visste inte att det fanns.
 
Naproxen är dämpande för illamående. Mixen av tabletter borde inte vara något problem över det tidsspannet, även om det inte är att rekommendera. Naproxen/Pronaxen är dock inte ett dugg bra för magen så det bör man passa på. Är du säker på att du inte fick huvudvärk p.ga. vätskebrist? Det låter verkligen som vätskebrist och det kan man må rejält illa av. Vätskeersättning och mineralvatten i mängder.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi har haft något väldigt märkligt loopande runt hemma hos oss som vi tror är samma sjukdom fast vi familjemedlemmar har fått olika...
Svar
6
· Visningar
601
Senast: Sassy
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 248
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 612
Senast: Icfafn
·
Kropp & Själ Jag vet att detta egentligen är en fråga för 1177 men sitter inte riktigt i en situation där jag kan ringa och tänkte börja med att...
Svar
9
· Visningar
1 088
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp