konstigt med smilysarna?

nilema

Trådstartare
om jag skriver 2: or (utan mellanslag) så blir det så här: 2:or

Nog är väl det ett ganska "vanligt" sätt att skriva? som inte borde asocieras till en smiley eller?

har sett att :o har dykt upp i en och annan tråd....
 
Senast ändrad:
Sv: konstigt med smilysarna?

Detta har hänt mig med, men jag fattar heller inte varför det blir så.
 
Sv: konstigt med smilysarna?

Därför att det är textkoden för just den smileyn.
Om ni tittar i texten när ni skriver svar, så ser ni att alla smileysar är utskrivna som text, datorn förstår ju inte att vi vill ha : o och inte :o, därför kan det bli lite konstigt ibland och det är ju kanske inte så bra iofs.
 
Sv: konstigt med smilysarna?

När ni skriver ett inlägg kan ni klicka för rutan "Stäng av smilies i texten" om ni inte vill råka ut för ovanstående.

Rutan finns inte där vid snabbsvar.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 440
Senast: Tilly_85
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 078
Senast: Gunnar
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
22 23 24
Svar
462
· Visningar
12 394
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
695
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp