Konstigt träns

palle

Trådstartare
Jag har lyckats tyda 5 av följande 6 träns, men vad är det för sorts träns som avbildats längst ner till vänster ? ? ?

32214793.jpg

Sv: Konstigt träns

rambo micklem multibridle? Tror att det är det iaf :D

Jag skrev ju kass bild :D Dessutom har det väl börjat komma ut lite varierande kopior? Jag kan iaf inte komma på vad annars bilden ska likna, men det är väl typisk TR att man ska behöva gissa och skriva trådar på buke för att förstå iofs :angel:

Kan inte annat än att hålla med :D

Sen angående The Difference så har det ju ritats in en konstig rem vid ganaschen.....

Inga fler tips ? ? ?

KL

Men hallå moderatorn, om det nu var bilden (den var ju bara en illustration till texten) som inte fick ligga där, varför radera hela inlägget och inte bara länken?

Senast ändrad:

Va? Pullarnosgrimma och dressyr? :eek: Är det inte ett smalt aachen, för pullar har väl ju ringar vid kindbenet? :o

Pullar med ringar har mig veterligen aldrig varit avbildat och ändå alltid tillåtet (när den pullarvarianten som numera finns i dressyr TR funnits avbildad alltså). Fälttävlan har haft pullargrimma i dressyrmomentet tillåten länge och har den avbildningen - den gamla sortens pullargrimma om jag fattat det hela rätt.

Jaha, det hade jag aldrig sett! :eek: Visste inte ens om att det fanns utan den där ringen.

Trodde det var BIG no no att ha pullarträns i dressyren. :o

Ja jag tycker egentligen också att det är lite no no med pullarträns i Dressyr. Men bara av estetiska skäl. Inte för funktionen. För jag gillar pullargrimman. Rider bara på den och remont då jag inte gillar att aachen och engelsk ligger över kindtänderna. Men det kommer ju se lite ovanligt ut med pullargrimman på inne på dressyrbanan :DDå behöver jag kanske inte skämmas att ha hoppsadeln på då sen :p

Är kanon att pullargrimman har blivit tillåten! Min haäst kan inte gå med engelsk just eftersom hon får skav på insidan av konden. Ska minsann ta och köpa mig ett pullarträns att variera remonten med:p.

Jag har lyckats tyda 5 av följande 6 träns, men vad är det för sorts träns som avbildats längst ner till vänster ? ? ?

32214793.jpg

Någon typ (variant) av Aachen ser det ut som, fast har aldrig sett den extra käkremmen förut. Kan tänka mig att den är till för att ytterligare försvåra för hästen att dra sig undan bettet/gapa

Sen när gick det över till att heta Pullmangrimma? Det har väll aldrig hetat det?

Liknande trådar

R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
627
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka