Konstläder vs läder - ridstövlar

Heulwen

Trådstartare
Snart är de min födelsedag och det slog mig att jag alltid har saknat ett par ridstövlar att rida i. Har jämt ridit i kängor + i ganska usla gummistövlar.

Nu kollar jag upp sortimentet på Hööks och jag hittar två som inte är för dyra att önska sig:

Ett par ridstövlar i nubuck och ett par stövlar i konstläder.

Vad är nackdelarna med konstläder egentligen? Om man inte tävlar men dock tränar ganska ofta - vilket skulle ni rekommendera?

Nubuck, är det lika bra som vanligt läder?

Sv: Konstläder vs läder - ridstövlar

Konstläder blir OTROLIGT varmt och svettigt då de inte andas de minsta. Inte skönt alls.

Nubuck är samma som läder, förutom att ytan är lite ruggad. Ett mellanting mellan läder och mocka skulle man kunna säga. :)

Skulle helt klart ta dem i nubuck. Tycker de ser riktigt trevliga ut! Konstläder är inte att tänka på enligt mig. Själv har jag ett par från Mountain Horse som kostar 1500:- i läder som är helt underbara:love:.

Absolut inte kostläder, det är hemskt. Varmt, äckligt och ffa FULT. Nubuckstövlarna hade jag tänkt mig (de bruna) men när jag såg dem live var de alldeles flammiga så om man ska ha några ska de vara svarta.

Åk till Infra City, butiken bredvid har bättre stövlar till samma priser.

Jag har dom bruna nubuck stövlarna från Hööks..är väldigt nöjd med dom förrutom att ja skulle tagit en storlek mindre i foten. ta tänkte ju få plats med en varm socka i dom men dom töjde sig så nu får ja plats med socka OCH sula :D annars e dom bra..bra slit o slängstövel som tål lite..sen e det bara o putsa lite så blir dom snygga igen..

++++ från mig :laugh:

Tack alla, det får bli nubuckstövlarna.

Sorbe: Horze har kanske bättre stövlar men de billigaste kostar 1400:-, inget som jag kan önska mig tyvärr.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 981
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka