Kontaktkontraktet

peace

Trådstartare
Har den "gamla" Kontaktkontraktet med Eva Bodfäldt, är det ngn mening med att köpa den nya? Ska tydligen finnas ngn dvd oxå, hur är den?

Sv: Kontaktkontraktet

Vad jag vet så är den ju uppdaterad. Var på föreläsning med henne i Torsdags förra veckan, väldigt inspirerande! :)

Köpa valp är borttaget från den nya. Det är mer fokus på tex skvaller och inlärning.
Jag köpte den nya och gav bort den gamla. Värt.

Dvd:n använder jag när jag har kurser. Väldigt bra.

Tror nog att jag får beställa den nya då:angel: Har ni tips på fler hundböcker som man bara MÅSTE läsa?

Är du det minsta intresserad av shejping så är "Skjut inte hunden" av K Pryor ett måste. Går även att använda på chefen och tonåringar.

Jean Donaldson har skrivit en bok som heter ”The Culture Clash" finns tyvärr bara på engelska, men behandlar det faktum att vi inte behandlar hundar som hundar.

Canis, "Inlärning i teori och praktik" går att använda som uppslagsbok på i princip alla moment i inlärning.

Å så lite etologi: Lars Fälts bok Hundspråk och Flockliv, en riktigt bra bok.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 113
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
978
Senast: TantAgda
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 519
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund I mitt område finns några hundägare med reaktiva hundar. Ibland händer det att dessa hamnar bakom mig och min hund på promenaden om de... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 079
Senast: sidensvans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka