Bukefalos 28 år!

Kontorsstol till litet skrivbord

Caoimhe

Trådstartare
Jag har ett litet skrivbord (Brusali från IKEA) hemma som jag aldrig köpt en stol till då det mest agerat nattduksbord. 🙈 Nu har jag dock möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan, och då duger det inte med en köksstol.

Jag önskar mig en smidig och ergonomisk stol som inte tar så mycket plats, och som allra helst inte är en styggelse rent estetiskt... och som samtidigt inte har en allt för saftig prislapp.

Ni som har små kontors/arbetsytor hemma , vad har ni för stolar?
 
Jag har både en sadelstol (som sällan används, ska medges) och en vanlig kontorsstol från Vitra (Länk).
Maken har en stol från Kinnarps till sitt skrivbord.

Jag upplever att jag vill ha ryggstöd och tycker det blir tungt att sitta på sadelstolen längre stunder.
 
Jag har ett litet skrivbord (Brusali från IKEA) hemma som jag aldrig köpt en stol till då det mest agerat nattduksbord. 🙈 Nu har jag dock möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan, och då duger det inte med en köksstol.

Jag önskar mig en smidig och ergonomisk stol som inte tar så mycket plats, och som allra helst inte är en styggelse rent estetiskt... och som samtidigt inte har en allt för saftig prislapp.

Ni som har små kontors/arbetsytor hemma , vad har ni för stolar?
Flintan tror jag min stol heter, från Ikea. Den duger för uppdraget. Trodde jag som vanligt, skulle få ont i ryggen efter en tid, men det har jag inte fått.
Jag är kort så jag behöver ha något att ha fötterna på så har en sådan där pall från ikea, badrumspall för typ 25 kr eller så, blå med "knottror" på, och vilar fötterna på. :rofl: Det funkar super! Har ena foten på den och andra på trampan när jag sitter hemma och jobbar. Ett riktigt fotstöd kostar ju flera hundra och tja, jag tycker inte det är värt det när detta fyller syftet :D Vet att dottern hade sin pall hon gjorde i skolan som fotpall vid sitt skrivbord.
 
Ni som har sadelstolar - hur mycket behöver man betala för att få en vettig sadelstol? Jag är nyfiken på en sådan, men vill inte lägga en massa pengar på något som inte går att sitta på efter ett par timmar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej alla! Jag har pluggat mycket tidigare och vet egentligen inte varför jag inte skaffat nån tidigare, men.... 🤷‍♀️ Nu tänkte jag...
Svar
4
· Visningar
596
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp