Kontraktbrott?

V

Verity

I mitt kontrakt med stallägaren står det att det ingår en viss mängd hö i hyran, nu har dock stallägaren beslutat sig för att inte stå för hö längre och vi måste själva köpa in. Gills detta som ett kontraktbrott och om så är fallet, upphävs kontraktet?:confused:

Sv: Kontraktbrott?

Självklart är det kontraktsbrott om ni har svart på vitt att hö ingår i hyran. Vill stallägaren inte längre tillhandahålla höet ska kontraktet omförhandlas.

Självklart är det kontraktsbrott om ni har svart på vitt att hö ingår i hyran. Vill stallägaren inte längre tillhandahålla höet ska kontraktet omförhandlas.

Är kontraktet ogiltligt nu och är det därmed okej att flytta därifrån (enl. kontraktet är det en månads uppsägningtid)? Höt är en stor anledning till flytten eftersom jag inte har råd att köpa in eget hö + ordna transport för detta...

Om stallägaren gör sådana ändringar måste han eller hon säga till i god tid innan ändringarna träder i kraft så att hyresgästen har tid på sig att flytta sin häst om denna inte vill eller kan acceptera de nya villkoren.

Rätt sätt för stallägaren att hantera detta är att säga upp kontrakten med den uppsägningstid som finns med i nuvarande kontrakt och därefter presentera ett nytt kontrakt med nya förutsättningar.

Är det tre månaders uppsägning får stallägaren vackert vänta med förändringar till det gått tre månader (alternativt diskuterat fram en lösning i samråd med hyresgästerna)

Jag hade tolkat handlandet som att grundförutsättningarna för kontraktet är undanröjda och att kontraktet därmed inte är gällande.

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i... 6 7 8
Svar
149
· Visningar
12 680
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 640
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 642
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 268
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025