Konvalecens och utfall efter ledinfekion

Sigma

Trådstartare
Finns det någon som har erfarenhet av ledinfektion med följande operation/artroskopi? Hur mår er häst och hur gick konvalecensen? Blev hästen fullt återställd?
Min häst ska opereras under narkos och prognosen är god enligt kliniken men känns som mycket kan gå fel🫣😫
 
En kompis häst gick det bra med operation och konvalescens för.
Lång tid för återuppbyggnad men höll för ridning och dressyrträning några år.
Sedan hade han andra kroppliga problem i ryggen som gjorde att han inte höll långsiktigt.
 
Min hade det som föl, när han var 5 månader. Tog lång tid innan han blev helt ohalt men är idag 7 år och går MSV A dressyr. Verkar inte ha några bestående men även om han inte är röntgad, så jag vet inte hur leden ser ut. Eftersom han är ohalt och klarar böjprov UA på leden varje gång han vetcheckas har jag inte sett det som nödvändigt att röntga. y

Försäkringsbolaget kräver dock röntgen om jag ska kunna höja hans försäkring utan reservation men jag har inte riktigt tagit tag i det.
 
Min hade det som föl, när han var 5 månader. Tog lång tid innan han blev helt ohalt men är idag 7 år och går MSV A dressyr. Verkar inte ha några bestående men även om han inte är röntgad, så jag vet inte hur leden ser ut. Eftersom han är ohalt och klarar böjprov UA på leden varje gång han vetcheckas har jag inte sett det som nödvändigt att röntga. y

Försäkringsbolaget kräver dock röntgen om jag ska kunna höja hans försäkring utan reservation men jag har inte riktigt tagit tag i det.
Tack för svar!
Intressant med reservationen, hade inte tänkt på det.
Allt har gått bra hittills, hästen var ohalt direkt, men man vet ju inte om det blir någon följd i leden av artroskopin som jag förstått det.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
418
Senast: Sirap
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 594
Senast: Kraxa
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 239
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 876
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp