Köp av häst + hur funderade ni...

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Zuukii
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 849
Z

Zuukii

Att äga och köpa sin egna häst är ju en dröm... Men när vet man att man kan det? Alltså.. pengar , tid, kunskap.. Hur mycket planerade ni inför hästköpet och hur klarar ni det ekonomiska.. NU frågar jag framförallt er som bor i stan och har hästen uppstallad med dyrare månadskostnader..

Hur hade ni råd att betala? tog ni lån eller jobba ni ihop alla pengar själv i flera år innan?

Jag vill skaffa en egen häst framöver men jag vet helt enkelt inte om jag vågar.. tänk om man inte klarar av det? orka, tid, pengar, veterinärkostnader osv osv.. tänkte ni så nångång?

Sv: Köp av häst + hur funderade ni...

Mitt råd är att ta en foderhäst el sköthäst,annonsera och se om det finns någon i närheten där du bor.Har du tur kan du hitta en som är uppstallad hos ägaren och får betala liten del av stallshyra el.dyligt bara du sköter den.Många söker just sån hjälp som kanske går i skola el.jobbar mkt!Jag funderade likadant efter jag skaffade barn och ville ta upp mitt intresse på nytt,hade jag råd och hade jag tid,var skulle jag ha den och vad skulle det kosta.Jag tog två sommarhästar som ägaren inte hade tid med och jag hade världens underbaraste sommar och jag hade ändå tid för barnen och hästarna var hos mig sent in på hösten så jag fick se vad fodret kostade och dyligt.Jag hade en egna häst tidigare innan jag skaffade barn men tog paus efter hon gick bort som gammal ,så kostnaderna hade jag ingen aning om vid dagsläge.Jag är glad att jag provade först och kände efter om jag var redo igen efter pausen.Nu är jag hästägare igen och lyckligare än någonsin.Lycka till!:):):)

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 388
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 563
Senast: lilsan
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 584
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 039

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Tillbaka