L
Lillilie
I stallet där jag har min nuvaraned häst står ett gammalt travarsto.. Hon är underbar att ha med att göra, när det gäller att pyssla och så. Ägarna i stallet tycker hon är till besvär för att hon inte klarar av ridningen. Detta pga att hon ar ont i ryggen, men ägarna påstår att hästen "inbillar" sig för att slippa jobba.. De har iaf beslutat att slakta hästen. Idag när jag var hos min häst fastnade min mamma för detta sto och vill hemsktr gärna köpa henne. Mest då till min lillebror, men även till sig själv. Om detta sker ska vi direkt ta ut en veterinär som får kolla hästen. Och är det så att hon inte kan bli ridhäst så vill vi iaf att hon ska få ett värdigt slut.
Så nu är min fråga till er! Hur hade ni gjort? Hade ni låtit dem slakta hästen för hon är till "besvär", eller hade ni köpt henne? Låter det som en himla dum idé från vår sida att köpa henne?
Kan lägga till att jag har lite erfarenhet av hästar med ryggbesvär... Så länge hon går att behadla eller inte lider av det förutom i ridningen så är det som sagt inget bekymmer..
Hoppas ni inte tog det sista fel
Är väldigt tacksam för svar snabbt, då vi helst vill köpa henne så fort som möjligt för hennes skull.
Så nu är min fråga till er! Hur hade ni gjort? Hade ni låtit dem slakta hästen för hon är till "besvär", eller hade ni köpt henne? Låter det som en himla dum idé från vår sida att köpa henne?
Kan lägga till att jag har lite erfarenhet av hästar med ryggbesvär... Så länge hon går att behadla eller inte lider av det förutom i ridningen så är det som sagt inget bekymmer..
Hoppas ni inte tog det sista fel