Köpa husvagn

Blyger

Trådstartare
Jag vill köpa husvagn!
Vi är fyra i familjen och jag tänker kortare resor med 1-2 övernattningar. Som lyxiga utflykter typ.
Budget liten (20' kanske) det här är en spontangrej 😅

Är jag helt tokig?

Jag vill köpa husvagn!
Vi är fyra i familjen och jag tänker kortare resor med 1-2 övernattningar. Som lyxiga utflykter typ.

Är jag helt tokig?
Absolut inte!

Men jag har ingen aning om vad er budget räcker till. Kanske kan du prata med släkt, vänner och kollegor så kanske någon sitter på den där pärlan de egentligen inte vill ha kvar men inte ids sälja för att den inte är tillräckligt dyr?
Jag köpte min vagn väldigt billigt av en kompis, den är inte varken modern eller snygg, men den hänger med bra 🥰

Absolut inte!

Men jag har ingen aning om vad er budget räcker till. Kanske kan du prata med släkt, vänner och kollegor så kanske någon sitter på den där pärlan de egentligen inte vill ha kvar men inte ids sälja för att den inte är tillräckligt dyr?
Jag köpte min vagn väldigt billigt av en kompis, den är inte varken modern eller snygg, men den hänger med bra 🥰
Enda jag känner med husvagn är min kusin tror jag, och han håller hårt i sin 😅

Se bara till att det inte finns mögel i den - många gamla husvagnar har stått länge och blivit fuktiga ... och mögliga.
Japp det har jag koll på att man ska kolla :up:
Kusinen rekommenderade Polar men Cabby ska också vara ok. Tror det var Hobby han sa var rangliga?

Japp det har jag koll på att man ska kolla :up:
Kusinen rekommenderade Polar men Cabby ska också vara ok. Tror det var Hobby han sa var rangliga?
I princip alla märken har problem med mögel.
En släkting köpte Polar (han är noggrann och haft olika husvagnar under trettio år), efter något år visade det sig att den var full med mögel :( väldigt fin vagn i övrigt och inte billig heller så det var väldigt tråkigt och väldigt dyrt. Stor förlust blev det.

Cabby, Polar och Kabe brukar ses som lite rejälare klassiker. Hobby är lite skrangliga men inte dåliga.

Försök hitta en omhändertagen trotjänare.
Typ en gammal Volvo som bara går och går.

Men det är trångt i husvagnar. Och inte så glamoröst. Och mycket jobb.
Det tar en evighet att ta sig fram på vägarna 😅

Vi köpte en men det kan bli så att vi säljer den ändå. Vi kom inte ut på så många färder som vi tänkt så den har mest inneburit jobb.

I princip alla märken har problem med mögel.
En släkting köpte Polar (han är noggrann och haft olika husvagnar under trettio år), efter något år visade det sig att den var full med mögel :( väldigt fin vagn i övrigt och inte billig heller så det var väldigt tråkigt och väldigt dyrt. Stor förlust blev det.

Cabby, Polar och Kabe brukar ses som lite rejälare klassiker. Hobby är lite skrangliga men inte dåliga.

Försök hitta en omhändertagen trotjänare.
Typ en gammal Volvo som bara går och går.

Men det är trångt i husvagnar. Och inte så glamoröst. Och mycket jobb.
Det tar en evighet att ta sig fram på vägarna 😅

Vi köpte en men det kan bli så att vi säljer den ändå. Vi kom inte ut på så många färder som vi tänkt så den har mest inneburit jobb.
Ja planen är lyxiga kortare turer, kanske 2-3 timmars resväg :)

Vi var iväg nu och vandrade och sov i husvagn och det var ju tusen gånger trevligare än tält 🙈
Varmt, kunde sitta inomhus och äta frukost, vi hade kylskåp med oss. Kände att den upplevelsen sålde in allt riktigt bra 😅

Jag vill köpa husvagn!

Är jag helt tokig?
Jag hade en äldre husvagn ett par tre somrar, köpte den för runt 20 och sålde den för samma summa. Att jag sålde min berodde på att det var mycket dyrare än jag trodde att stå på camping, även lågsäsong och inte de mest populära campingplatserna. En annan orsak var att jag inte hade någon vettig förvaringsplats till den, är bra om de förvaras under tak vintertid🙂
Men husvagn är så mysigt 🥰

Det som är bra med husvagn vs husbil är att man kan koppla loss den på campingen och sen köra iväg på utflykt med bilen, köra för att handla, äta ute osv utan att behöva släpa med sig hela hushållet.

:-)

Liknande trådar

Fordon Jag sitter och slötittar annonser på bilar, ev. köpa min första bil. Kanske imorgon, nästa vecka eller kanske inte ens sker om flera... 2
Svar
21
· Visningar
960
Senast: Hermelin
·
IT & mobiler Bonusdottern har pratat massor om att bädda och göra mysigt i studsmattan nån fin sommarkväll. Jag tänkte överraska henne med filmmys i...
Svar
0
· Visningar
288
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
736
Senast: Hajfisk
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det... 2 3
Svar
54
· Visningar
2 748
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka