Köpa lägenhet i Spanien

Sv: Köpa lägenhet i Spanien

Ryan flyger till Girona från både Skavsta, Karlstad o Västerås. Säkert från fler svenska flygplatser.
Vill man bo på Solkusten flyger Ryan till Malaga också.
Min dotter bor/har lägenhet i Spanien, nu i Barcelona, förut i Fuengirola. Hon har nog aldrig frysit så mycket en vinter som när hon bodde i Fuengirola. Råkallt och ingen bra värme inomhus.

Glömde bort det totalt: Vissa nätter är fruktansvärt kalla (inte i temperatur men rått och fuktigt). Köper man lägenhet så ska man helst köpa en med centralvärme, annars får man ha flera pumpar för att slippa sova i fuktiga lakan. Regnar det ute någon dag följt av en kallperiod så känns det som att inget är torrt nånstans. Bo allra närmast havet är fint på sommaren men blåsigt på vintern.

Bo allra närmast havet är fint på sommaren men blåsigt på vintern.
Jag misstänkte det. Därför sökar jag mig innåt en liten bit men ändå "nära" stranden. Dessutom är det ju pool i var och varannan bostadsförening så jag misstänker att man är där mer än vid stranden. Värme vill man ju ha så klart och helst isolerat med fuktspärr.

Ryan flyger till Girona från både Skavsta, Karlstad o Västerås. Säkert från fler svenska flygplatser.
Vill man bo på Solkusten flyger Ryan till Malaga också.
Min dotter bor/har lägenhet i Spanien, nu i Barcelona, förut i Fuengirola. Hon har nog aldrig frysit så mycket en vinter som när hon bodde i Fuengirola. Råkallt och ingen bra värme inomhus.
Ska man dra sig upp längs östkusten då kanske :)

Åh vilken spännande tråd. Kommer jag följa. Jag och sambon drömmer om att i framtiden flytta söderut, mot Medelhavet och ev då Spanien. Inte i nån strand-ort, men inte mer än några mil ifrån. Verkar vara bättre priser om man inte bor direkt vid kusten.
Vi vill ha ett hus med ett par ha tomt.
Blir säkert inte än på ett tag, eller aldrig. Men drömma kan man alltid.

Min mormor och morfar har ett radhus mitt i mellan Fuengirola och Marbella. Helt fantastiskt ställe, så jag tycker absolut att du gör rätt som funderar på Spanien! Gud vad härligt :D

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
12 358
Senast: valpköpare
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 893
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Samhälle Nu har vi varit på solkusten i några dagar :). Det vi märker är att man ser massor av poliser ute. Hemma ser man knappt nån polis ute... 9 10 11
Svar
215
· Visningar
17 176
Senast: Mineur
·
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är... 2
Svar
34
· Visningar
6 202
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka