Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det här har jag också funderat på. För mig är det precis tvärtom - det var först när jag flyttade utomlands som jag på riktigt insåg vilket fantastiskt land Sverige är på många sätt. "You don't know what you've got 'til you're missing it a lot", typ. Skulle aldrig någonsin få för mig att flytta/åka utomlands och sprida skit om Sverige, så himla märkligt beteende verkligen.Lite OT men jag har aldrig förstått varför svenskar som flyttar till ett annat land behöver klanka ner på Sverige, som en slags berättigande av sitt val eller prata om hur hemskt det är i Sverige när man bor utomlands för den delen. Kommer ihåg kvinnan i Dubai som intervjuades om hur hemskt allt var i Sverige och vilket fantastiskt land Dubai var och hennes drömliv där. Sedan kom covid och hon började yla om att det var Sveriges plikt att skicka ner ett plan och hämta henne eftersom hon är svenska.
Jag har bott utomlands i omgångar, älskade att bo i Kenya, älskade att bo i England och älskar att bo i Sverige. Alla har sina fördelar och nackdelar som alla länder, man behöver inte jämföra och prata negativt om landet man bor i eller landet man bodde i. Det ska dock ärligt sägas att jag saknar frukterna i Kenya, mango, avokado och liknande och när jag bodde i Kenya Kungsörnens snabbmakaroner och den effektiva svenska byråkratin. Vädret, eller snarare hur dåligt husen är byggda i Yorkshire är inte något jag saknar, men vänligheten och att gå till York Minster och lyssna på gudstjänsterna vid jul (jag är ateist men älskar engelska julsånger som är så mycket bättre än de svenska).
Alltså det lär hålla i sig mer än 10 dagar, långt in i oktober så stanna du innan störtregnen kommer,Ser att ni har skitväder i Sverige. Här är det sol sol sol utan ett enda moln på himmelen. Och det ska hålla i sig i minst 10 dagar enligt prognos
Ja, visst finns det massor som skulle kunna vara bättre även i Sverige, precis som i alla andra länder. Men eftersom att vi lever i en demokrati så måste ju alla hjälpas åt att göra det bättre - och visst kan en vara glad för det en har även om det inte är perfekt. Särskilt om en kallar sig nationalist, tänker jag. Så vi håller nog med varandraDet är mycket som skulle kunna bli bättre här. Men frågan är ju om det verkligen är bättre nån annanstans? Istället för att gnälla över hur dåligt landet är så kan man ju arbeta för att göra det bättre. Och om det inte passar så är det väl bara att flytta utomlands om det nu är så mycket bättre. Håller med om att det är bortskämda ungar (vuxna) som gnäller.
Jag bryr mig om mina medmänniskor, det är trist med grannar som är arbetslösa. Du verkar finna arbetslöshet roligt, de är en märklig inställning att ligga på golvet och skratta åt att ditt blivande hemland har en så besvärlig situation på arbetsmarknaden.Varför skulle jag bry mig om detta när vi ska bo där som pensionärer![]()
Fast det lär du väl knappast ens notera då jag antar du super som alla andra Svenskar.En annan grej som vi noterat är att spanjorer super sig inte fulla på en fest som svenskar gör i Sverige. Det är ju en anledning till att man kan köpa sitt vin mer eller mindre var som helst här
Det här har jag också funderat på. För mig är det precis tvärtom - det var först när jag flyttade utomlands som jag på riktigt insåg vilket fantastiskt land Sverige är på många sätt. "You don't know what you've got 'til you're missing it a lot", typ. Skulle aldrig någonsin få för mig att flytta/åka utomlands och sprida skit om Sverige, så himla märkligt beteende verkligen.
Jag tvivlar på att @folrkan spanskaVarför tar du inte och läser en lokaltidning från någon spansk stad? Du lär hitta en hel del att gotta dig i där med, fast det syns förstås inte där du är.
Intresset lkgger nog snarare på planet, vilka tokigheter du hittar på. Sen tycker jag du kan flytta så snabbt som möjligt. Med tanke på hur dåligt sverige är så lär du väl hamna inom spykvården inom kort pga depresion om du stannar här.Ja det är väl klart. Med så få svar och ändå nästan 7 000 visningar så är ju intresset stort för att få veta vad som är bättre i Spanien ☀
Varför skulle jag bry mig om detta när vi ska bo där som pensionärer![]()
Det här har jag också funderat på. För mig är det precis tvärtom - det var först när jag flyttade utomlands som jag på riktigt insåg vilket fantastiskt land Sverige är på många sätt. "You don't know what you've got 'til you're missing it a lot", typ. Skulle aldrig någonsin få för mig att flytta/åka utomlands och sprida skit om Sverige, så himla märkligt beteende verkligen.
Ok, med eller utan smörJag köpte popcorn idag.
Hahaha vilken jävla tråd. Rafflande semester @Folri måste ha om hen känner att trolla Buke är ett vettigt inslag samt tvångsmässigt läsa svenska nyheter och väderprognoser för att piffa upp tillvaron![]()
Utopia.Det här har jag också funderat på. För mig är det precis tvärtom - det var först när jag flyttade utomlands som jag på riktigt insåg vilket fantastiskt land Sverige är på många sätt. "You don't know what you've got 'til you're missing it a lot", typ.
Du tänker la inte ha svensk pension då?Varför skulle jag bry mig om detta när vi ska bo där som pensionärer![]()
Svensk kvinna mördad i Spanien av hennes spanske man. https://www.majorcadailybulletin.co...seNzAYrdaRCtcSjG2wzPCfmFB1Krox1TZ7sEnI0N9JwZU