köpa nått åt medryttarpållan/ägaren

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ScissorHands
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 026
S

ScissorHands

Min medryttarpålla + ägare skall flytta och jag fick för mig att jag absolut vill köpa någon present åt dem som adjö.

Såklart borde det vara något som kan användas på pålla och eftersom jag inte vet vad pålla egentligen behöver eller vad ägaren gillar så får det bli något sånt som man alltid kan ha användning för.

Vad jag mest tänkt på hittills är ett allround schabrack till allround/hopp sadeln för att hon bara har disney-schabrack till den, vilket jag inte är sådär jätte förtjust i :angel:
Sedan så börjar väll flera av benlindorna bli lite gamla och börjat ge upp lite halft.

Kan man ge det?

Förslag på schabrack modeller/märken som är fina uppskattas :D

Pålla

Sv: köpa nått åt medryttarpållan/ägaren

jag hade köpt ett klarblått (mot det mörka hållt) schabrak med vit och svart kant :love: Kanske kan du brodera hästens eller ägarens namn om du vill göra ngt extra? :idea:

Ett shabrak tycker jag är en jättebra idé och vill du dessutom göra det extra personligt så kan du låta brodera in hästens namn eller hästägarens namn.

Finns det inte en massa snygga shabrak i olivgrönt eller eige med tillhörande lindor i inte allt för dyr modell till svindyrt.
Mias har ju ett megastort utbud vad gäller lindor och schabrak! :)

Varför säga adjö förresten? :(

oups, vi skrev tydligen samtidigt :D

Eller framkalla några av dina bästa bilder på hästen. Köp ett litet fotoalbum (sånt i lite mindre format) med svarta sidor och en guld-eller silverpenna. Gör ett fint album till ägaren!! :love: Ha även med nån bild på dig och hästen och på ägaren och hästen!!

Nu är ju inte det nåt till hästen iofs, men jag tycker det är en jättefin present som visar hur mycket hästen betytt för dig!!

Vimzis skrev:
Varför säga adjö förresten? :(
För att de skall flytta till skåne. Svårt att hitta tid att åka dit en gång i veckan för att träffa påll :p

kan informera om att det är lite ont om tid :angel:
Hon fick det klart häromdagen att det skulle bli så och de åker antingen den här helgen eller nästa, och helst vill jag fixa det imorgon förmiddag så jag kan lämna det på kvällen.

Så om det blir brodyr måste jag hitta nån butik som gör det, vet inte om de flesta butiker gör det?

Jaha, stackars dej...Har du hittat ny medryttarpålle eller ska du kanske skaffa häst? (Eller lägga av helt?)

Brukar inte ridklubbar brodera btw? Fast då måste du ju ha inhandlat schabraket innan..

Jag överlever :p Fast det är såklart trist, hon är ju underbar att rida :love:
Skall försöka hitta någon annan häst, rider ju vid sidan av på ridskolan även så det är väll inte helt dött, även om ridskolan är :crazy:

Vet inte om ridklubbar brukar brodera...

Klubben hemma fixar sånt, kostar runt 50-lappen...
Hoppas du hittar en annan häst snart!

Schabrak går ju alltid åt och är ju oftast kul att köpa. :D
Horze har en del fina schabrak som är billiga, jag har haft ett från Finn-Tack, fast jag gav bort det sedan då jag måste ha allroundschabrak nu.

Det var ett sånt här brunt:
17050_L.jpg

Det kostar 189:- och det är verkligen prisvärt. Snyggt, tjockt och av riktigt bra kvalité till det priset. Finns ju även andra färger, men den hästen skulle säkerligen passa bra i det bruna.

Annars kanske ett fleecetäcke eller något annat svettäcke?
Jacson har ju en del billiga, ok täcken. Lillhästen i Stav har en del www.lillhastenistav.se Kanske vore något? :) Man kan ju ha brodyr på det sedan också.

Eller kanske en lyxig, exklusivare ryktborste?

Eller en lädergrimma med en namnbrika i mässing, som man kan skriva hästens namn på? Det är ju också ganska personligt. :)

Annars kan du ju som redan föreslagits köpa ett set lindor och matcha med ett snyggt schabrak.

shabrak tkr jag oxå är en bra idé. brodyr behövs väl inte nödvändigtvis. ett shabrak har man ju användning för, kul att få nåt man kan använda tkr jag iaf!
eller lindor, eller en lite finare grimma (med grimskaft).
eller som sagt, köp ett fotoalbum o sätt in lite fina bilder om du har några! en burk godis till hästen kanske?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 494
Senast: Lavinia
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 625
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka