Köpa ny transport, byta in eller sälja själv?

break_a_leg

Trådstartare
Hur har ni gjort när ni har bytt transport, har ni sålt er gamla på egen hand eller har ni bytt in den?

Hur är marknaden för beg. transporter i dagsläget?

(Jag funderar på att byta till en ny transport av ett annat märke än det jag har idag...)

Sv: Köpa ny transport, byta in eller sälja själv?

marknaden är rätt stor skulle jag tro,,
min systers svärmor skulle sälja sin o den va risig..skulle inte köra mina hästar i den.. enkel axlad smal skramlig ,taket satt löst osv... den fick dom 16 000 för o de ringde folk hela tidne.. den första som kom köpte den...e fortfarande chockad fast d e nästan 4månader sen

Oj, det lät ju bra. Jag ska nämligen sälja min gamla transport snart och byta till boggie. Då kan man ju begära lite för den gamla också!

Jag sålde min Boj - 90 privat, fick mer pengar än om jag hade bytt in den.

Jag ville ha en ny boogie och valde mellan de " billigare" märkena, den som föll mig i smaken och som jag tyckte var mest för pengarna var en Henra, en bonus är att dem finns så nära mig.

Jag ska kolla vad återförsäljaren av märket jag vill ha säger om saken också...

(Förresten hade vi "besök" i vårt stall i dag...De sade att de hade "kört fel", hoppas att det var så också.)

break_a_leg skrev:
(Förresten hade vi "besök" i vårt stall i dag...De sade att de hade "kört fel", hoppas att det var så också.)

Lägg av :crazy:
Tog du bilnummret? :devil:

Här har varit lugnt, det är skönt att stallet ligger på gården som alltid är bemannad med personal dygnet runt.

Det var ena barnet som pratade med personerna ifråga, själv var jag för långt ifrån...Usch, man har ju blivit alldeles nojjig så fort det dyker upp någon man inte känner igen :crazy:

Tror att du får mer pengar om du säljer privat och det är ganska stor omsättning på beg hästtransporter...

Liknande trådar

Utrustning Jag måste sälja nuvarande transporten för att byta till en fronturlastad. Kraven är stabil, aluminium eller kompositgolv, sadelkammare... 2
Svar
28
· Visningar
1 202
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
661
Senast: Honey07
·
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
1 412
Senast: julgrisen
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
3 052
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka