Köpa pullarträns - mäta på hästens huvud?

nexxa

Trådstartare
Måste ha lite hjälp ! :D
Vill verkligen ha fatt i ett pullarträns , eller mexikanskt (som verkar ha lättare/bättre passform) och tänkte då titta efter ett uppe i Gbg i morgon, men jag är rädd att jag köper ett som inte alls passar då inte mycket vill passa på min valack :devil:
Hur mäter man? Ska jag mäta runt nos/där själva 'pluppen' ska sitta? Eller hur gör jag?
Tacksam för snabba svar :bow:

Sv: Köpa pullarträns - mäta på hästens huvud?

Jag vet inte riktigt... Eftersom remmarna ligger i kors borde egentligen det lättaste vara att mäta från munnen, över nosryggen och sen under käken igen, så som en av remmarna går. Då får du i alla fall rätt längd på remmarna. men jag vet inte om du kan mäta dig till en bra passform, så som man kan med andra nosgrimmor..

Edit: Usch vad snurrigt det där blev :D FÖrstår du mitt svammel?

Sv: Köpa pullarträns - mäta på hästens huvud?

Knappt :o :rofl:
Jo det gör jag, blev inte av med något träns köp i Gbg i vilket fall som, tänkte att det var bättre att köpa från en affär i närheten - lättare att byta! Spanat i en germanline, men jag har kommit fram till att en cob pullarnosgrimma oftast blir för korta för att räcka runt då han har 'brett' huvud utan att det är för stort , eller vad man ska säga :p
Ska se om jag kan ge mig på någon typ av mätning, tack för ditt svar!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 395
Senast: Cattis_E
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 136
Senast: Blyger
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor... 2
Svar
29
· Visningar
5 333
Senast: Fiorano
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 911

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka