Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Måste ha lite hjälp !
Vill verkligen ha fatt i ett pullarträns , eller mexikanskt (som verkar ha lättare/bättre passform) och tänkte då titta efter ett uppe i Gbg i morgon, men jag är rädd att jag köper ett som inte alls passar då inte mycket vill passa på min valack
Hur mäter man? Ska jag mäta runt nos/där själva 'pluppen' ska sitta? Eller hur gör jag?
Tacksam för snabba svar
Jag vet inte riktigt... Eftersom remmarna ligger i kors borde egentligen det lättaste vara att mäta från munnen, över nosryggen och sen under käken igen, så som en av remmarna går. Då får du i alla fall rätt längd på remmarna. men jag vet inte om du kan mäta dig till en bra passform, så som man kan med andra nosgrimmor..
Edit: Usch vad snurrigt det där blev FÖrstår du mitt svammel?
Knappt
Jo det gör jag, blev inte av med något träns köp i Gbg i vilket fall som, tänkte att det var bättre att köpa från en affär i närheten - lättare att byta! Spanat i en germanline, men jag har kommit fram till att en cob pullarnosgrimma oftast blir för korta för att räcka runt då han har 'brett' huvud utan att det är för stort , eller vad man ska säga
Ska se om jag kan ge mig på någon typ av mätning, tack för ditt svar!