Köpa sadel till unghäst

malinsky

Trådstartare
Hej!

Hur gör ni med era småttingar som ska sadelvänjas/inridas. Hästen växer osv, hur gör ni med sadel? Köper en som går att ändra bomvidd på? eller lånar pengar och köper ny sadel varje år?? :confused:

Sv: Köpa sadel till unghäst

Köper en något för vid begagnad sadel och byter till annan begagnad när den är urvuxen osv.

Köper en billig begagnad som jag sen byter ut till en begagnad/billigare ny tills hästen är fullvuxen och i tävlingskondition.

samma här! köper en aningens för vid som jag har pad under när jag sadelvänjer/longerar. sedan är det "bara" att byta upp sig varefter hästen växer... :idea:

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 219
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
264
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
907
Senast: MissFideli
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
862
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka