Köpa saker utomland.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Natacha
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 119
N

Natacha

Hej !
jag vet att det är flera av oss här på bukefalos som är intresserade av att köpa saker från affärer utomlands (speciellt Jw hjälmen har många pratat om). det blir ju mycket billigare om vi går ihop ett gäng och delar på frakten och så.
tyckte bara att det var en smart idee och undrar om det är någon
som tycker likandant ?

så tycker ni att det låter som en bra idee kan ni väl svara så kan vi bestämma något, vi som vill handla.
någon som vet någon bra affär också ?

vet inte om detta räknas som reklam men då får ni väl ta bort det :crazy:

Sv: Köpa saker utomland.

Skulle inte det bli lite krångligt, om man t.ex bestämmer att en i gbg ska ta emot paketet, och sen skicka vidare till en i kiruna. Det blir ju ännu mer frakt då. Sen kanske endel inte är seriösa, så står paketmottagaren där med massa extra grejer som den har betalat för (ifall den personen skulle lägga ut sålänge) helt i onödan.

Annars var det en toppenide! :idea:

vad bra :p
mm jag tror också at det kasnkle kan bli lite krångligt men om någon bra person är villig at ta på sig ansvaret för dom sakerna kan det nog bli jätte bra.
det bli ju mycket billigare så . man behöver ju inte varaa en som bara vill köpa en hjälm, någon kanske vill köpa nått annat :p

Ett tips är ju att ni som är intresserade t.ex. bestämmer att ni gör en gemensam beställning och sedan träffas ni på t.ex. Globen i samband med Stockholm Internation Horseshow (som exempel), då delar ni bara på fraktkostnaden som det kostade att skicka grejerna till sverige och delar sedan på denna samt att var och en betalar för sina grejer.

Tänk dock på att om en person sedan backar ur och helt plötsligt inte vill ha eller inte kan betala för sina grejer kan det bli krångligt.
Likaså om man skulle vilja retunera något, och att den som är ansvarig måste ha allas pengar tillhanda för att kunna betala hela summan på alla grejerna...

finns det någon hemsida där man kan titta på saker man kan beställa? elller var utomlands hade ni tänkt handla från?

tycker också att dom har ett bra utval på saker.
tyckte också att dte var en bra ide att träffas någonstans och så. bara vi får någon som kan beställa allt och så. men när man väl är med på att handla får maninte backa ut, taskigt mot dom andra.
ni som är intresserade kan väl tänka om ni kan at hand om beställningen och så.. (jag är nog lite ung för det :rofl: )

Jo det är sant men man får ju tänka på sådant, vad gör ni om någon har beställt saker för 4000:- och sen backar ur? Vem ska få lägga ut dom pengarna? Jag tror det är säkrare om man kanske t.ex. är ett gäng stallkompisar eller liknande som beställer, då känner man varann bättre, det blir lättare att ordna med betalningen etc. Känns i det här fallet lite som om den som blir ansvarig lätt skulle kunna hamna i klistret, visst kan det gå bra men vad händer om det blir något problem då? Tänk om ni som ska beställa blir lurade av den ni utser till ansvarig? Och dessutom kan man ju i vanliga fall inte beställa om man är myndig, hur ska ni göra med sånt nu då?
Och med reklamationer av saker, som faktiskt kanske behövs göras?

Själv är jag nog för feg för och vara "på.."
Jag vill inte bli blåst, eller inte bli nöjd, känns som det är för stora risker med det hela..

Väldigt bra sagt! :bow:
Du har tagit med det mesta av momenten som kan gå fel eller som är bra att tänka på om man bestämmer sig för att gå samman och köpa produkter från andra länder ;)

kl

Ska beställa lite grejs från Amira Equi Ltd tänkte jag , men nån som vet om man ska betala i förskott där?

mm, jag förstår det opckså, men om man väl gör så så MÅSTE det vara seriost väldigt taskigt annars lixom. den som tar hand pm saken måste vara nån som ee duktig på sånt.

Om alla sätter in pengar till ansvarigs konto innan beställningen görs så är det ju bara en som kan blåsa... Hon med kontot- och hon får det nog inte lätt då...
Naturligtvis kräver detta en hel del planering... Dessutom bör man ta ut fraktkostnad också innan... Kankse lönar det sig, kanske inte...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 310
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 823
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från... 2
Svar
21
· Visningar
5 063
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 973
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka