Köpa transport behöver tips

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Dam
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 888
D

Dam

Okej, ingen aning om var tråden ska ligga, flytta gärna om det behövs... Är spekulant på ett hästsläp. söker ett bättre begagnat då jag inte har råd med mer. Har nu hittat ett för 14 000, tranesläp årg 84. Helrenoverat 2005 och gick igenom besiktning UA förra året. Har mestadels stått under tak och ser väldigt fint ut. dock har inget gjorts åt bromsarna, men inga problem finns med släpet nu.

Nå, det jag mest är fundersam över är bromsarna. Borde man göra ngt åt dem snart, även om de inte krånglar, vad kostar det i så fall?

Får med nya sommar o vinterdäck, långa o korta bommar osv.
Vad tror ni?
Ska kolla på det i morgon och måste då bestämma mig på plats på grund av fler spekulanter... Vad ska jag titta efter? Ska jag kolla under och i så fall på vad?
Tacksam för tips och råd, 14 000 är MYCKET pengar för mig så det är en viktig affär... :)

:bow:

Sv: Köpa transport behöver tips

är det boggie? Annars låter det dyrt.
Bromsarna är alltid bra att kolla, en komps fick sina bytta på henes Star boggie, gick på 6000:- på märkesverkstad.

Nix, inte boogie... Men ska man kolla bromsarna innan köp? då måste man väl lämna på verkstad? :bow:

När jag köpte beg. släp besiktigade vi om det innan köp. Visade sig att bromsarna snart behövdes göras någonting åt, så säljaren stod för dessa reparationer utan pålägg på priset. Gick på ca. 2500:- på släpverkstad.

Aha, vilken prisklass låg det på? Ska kolla med ägaren om möjligt...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Behöver lite råd och tips!☺️ Köpte ett halvblod på 17år för 1 månad sedan. Ej igångsatt, har inte blivit riden regelbundet på flera...
Svar
12
· Visningar
1 505
Senast: KAROLIJNAH
·
Hästhantering Hej! Ska försöka hålla denna långa bakgrundshistoria kort, men det är så att jag har en valack på 11 år som jag ägt nu i ett år. Han är...
Svar
4
· Visningar
1 016
Senast: Lexa
·
Utrustning Jaha, står i träsket, behöver en ny transport. Ber om ursäkt över en rörig tråd med mycket om och men. Vad är era bästa tips för att... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 305
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Hej på er! Först och främst, jag är inget troll! Har läst här i många år men inte skrivit något hundrelaterat vad jag vet. Nu behöver... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 384
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka