S
Skuggabaldur
Det är inget jag tänker göra nu, inte förrän om några år i så fall. Det jag undrar över är vad ni tycker man ska ha för erfarenhet innan man köper en stor hund (irländsk varghund i det här fallet)? Vi har en liten knähund - så långt från en varghund man kan komma i princip
.
Men ja, min dröm har alltid varit en irl. varghund, dels tycker jag mycket om stora hundar och dels verkar deras temperament så trevligt. Vill alltså inte ha en för att gå runt och imponera på folk - jag gillar inte uppmärksamhet
(men det kan ju iofs alltid kännas tryggt att ha en stooor kompis med sig om man är ute och går i mörkret).
Jag skulle gå massor med kurser med den och läsa på ännu mer innan. Vad tycker ni, är jag en lämplig ägare till den rasen eller borde jag leta efter någon annan?
Men ja, min dröm har alltid varit en irl. varghund, dels tycker jag mycket om stora hundar och dels verkar deras temperament så trevligt. Vill alltså inte ha en för att gå runt och imponera på folk - jag gillar inte uppmärksamhet
Jag skulle gå massor med kurser med den och läsa på ännu mer innan. Vad tycker ni, är jag en lämplig ägare till den rasen eller borde jag leta efter någon annan?